XP sp2 firewall "bug"

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09
Hallo,

Ik heb wat ruzie na de install met sp2. Ik heb de firewall uitgeschakeld en aangegeven dat ik er eentje heb die ik zelf controleer (router) daarnaast heb ik ook ingesteld dat de firewall sowieso buiten de meldingen van het beveiligingscentrum moet blijven. Alles ok zou je denken. Helaas, na elke reboot worden beide! instellingen teruggezet en loopt xp weer te zeiken over risico blalalalalal.

Hoe kan ik dit er voor eens en altijd uitslopen ? Hebben andere ook dit probleem ?

Greetz

• sniklaas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-02-2019

sniklaas

asjemenou

voeg onderstaand maar eens toe aan het register :

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile] "EnableFirewall"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile]
"EnableFirewall"=dword:00000000

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
heb ik ook last van, word er ook doodziek van. Het gekke is op de ene computer heb ik er last van op de andere niet..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
sniklaas schreef op 13 oktober 2004 @ 22:51:
voeg onderstaand maar eens toe aan het register :

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile] "EnableFirewall"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile]
"EnableFirewall"=dword:00000000
dat kan makkelijker...

start > run > services.msc;

zet "windows firewall... bla bla" uit

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Ray
dat ziet er inderdaad goed uit. Allen ben ik even kwijt hoe ik dat toevoegen moet doen. Zit al wel via regedit op de goede plek, alleen hoe voeg ik dit nu toe ??

• Ray
heb nu die optie van services gebruikt, ingesteld dat hij niet moet starten, going 4 reboot now

Helaas, de service uitzetten geeft niet het gewenste resultaat, de firewall is en blijft uit maar de meldingen komen. Bovendien staan de waarschuwingsinstellingen weer aan :(

Aha, ook het register uitgeplozen maar daar staat alles al zoals hier boven beschreven, dat is het helaas dus ook niet

heb ondertussen hier toch een vergelijkbaar topic gevonden met een oplossing, gewoon het hele beveligingscentrum plat leggen, dit werkt !!

[ Voor 84% gewijzigd door Ray op 14-10-2004 22:49 ]

Pagina: 1