[ASP.NET] Horizontale radiobuttonlist zonder text *

Pagina: 1
Acties:

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Hoi,

Ik wil een radiobuttonlist gebruiken. Eigenlijk wil ik er drie naast elkaar gebruiken als een soort kruistabel. Nu is het iritante aan een radiobuttonlist dat de text in het listitem niet leeg mag zijn of dit in iedergeval niet wil.

Iemand een idee hoe 3 rijen radiobuttons te maken waar je maar 1 per rij kan kiezen en waar je niet alle radiobuttens bijlangs hoeft om te kijken welke er gecheked is?

Alvast bedankt

• Remy
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Noueh, misschien iets met repeater + itemtemplate, of iets dergelijks? Of waar dacht je zelf aan? Ik zie namelijk niet wat voor dingen je er al bij hebt gezocht in je topicstart om je probleem op te lossen ;)

LinkedIn
Instagram

• mr_taipan
het probleem is dat ik mutial exclusion wil maar dat dat door de "Inaming nog wat ding" niet kan.

Dan kan ik wel alemaal radiobuttons in 1 groep zetten maar dan moet ik nog steed bij alle radiobuttons langs om te kijken welke checked zijn

ik wil wel graag server controls gebruiken anders had het idd wel met een repeater gekunt

oh ja

ik heb de search gebruikt google een uur beken het gotdotnet board afgezocht enz.

• Remy

Remy

Wat heeft INamingcontainer hier mee te maken? :? Je kan gewoon eigen HTMLControls gebruiken (en dan in dit geval de radiobutton); Zie System.Web.UI.HTMLControls . Vervolgens maak je een eigen ItemTemplate (welke ITemplate moet implementeren). Deze voeg je dan toe aan je repeater; eventueel kan een Datalist ook. Zo kan je je eigen template maken en kan je ook nog gewoon server controls gebruiken. Koppel er daarnaast gelijk een Validator control aan (kan je ook in je ITemplate stoppen) en je hoeft niet eens moeilijk te doen met validatie; gebeurd vanzelf.

Tijdens het submitten loop je gewoon door de Items collectie heen van je repeater / datalist, gebruikt Findcontrol om de radiobuttons te vinden (in een loopje) en met beperkte code kan je je matrix maken en uitbreiden in de hoogte zo veel als je wilt.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Is dit niet wat je bedoelt: http://www.codetoad.com/asp.net/aspnetcontrols11.asp ?

(http://www.google.nl/sear...+exclusive+server+control)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 23:56 ]

• Remy

Remy

Heej, verrek, even vergeten dat die een RepeatDirection heeft. Echter, je blijft wel zitten met die matrix en volgens de topicstarter accepteert een radiobuttonlist geen lege value waarde van een listitem :)

LinkedIn
Instagram

• mr_taipan
die website heb ik al eerder gezien vandaag. Maar daar staan overal labels naast de radiobutton en dat wil ik niet

• mr_taipan
Remy schreef op 13 oktober 2004 @ 23:38:
Heej, verrek, even vergeten dat die een RepeatDirection heeft. Echter, je blijft wel zitten met die matrix en volgens de topicstarter accepteert een radiobuttonlist geen lege value waarde van een listitem :)
idd not

en als je dan een html tag zoals
code:
1
<b></b>
gebruikt dan werkt dat zolang je alleen in codeview bent. zodra je naar design view gaat gebeuren er hele gekke dingen met die html code

en dan crached visual studio 2005 ook nog eens :(

[ Voor 9% gewijzigd door mr_taipan op 13-10-2004 23:43 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

mr_taipan schreef op 13 oktober 2004 @ 23:39:
die website heb ik al eerder gezien vandaag. Maar daar staan overal labels naast de radiobutton en dat wil ik niet
Dan kan je de Render method overriden en die label er uit filteren; je maakt dan een eigen class welke inherit van RadioButtonList
mr_taipan schreef op 13 oktober 2004 @ 23:42:
en als je dan een html tag zoals
code:
1
<b></b>
gebruikt dan werkt dat zolang je alleen in codeview bent. zodra je naar design view gaat gebeuren er hele gekke dingen met die html code
VS.Net heeft een hele brakke HTML-editor; die vernaggelt wel vaker code als je switched tussen design view en codeview. Een van de redenen dat ik ook nooit meer design view gebruik.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mr_taipan
moet ik dat morgen maar eens doen.

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1