Toon posts:

Zelfbouw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo all.

Ik heb wat vragen.

ik heb van mn zus haar moederbord, processor, vidkaart en geheugen overgenomen. een vriend van haar had nog een oude midi tower staan die die niet gebruikte met een Aopen voeding erin. Die heb ik ook overgenomen. ik heb zelf nog wat dingen nieuw erbij gekocht, namelijk een harddisk, cd-rom speler, floppy drive, geluidskaart. Nu heb ik het zooitje in mekaar gezet maar nu zijn toch wat vragen in me opgekomen.
Er zitten op die voeding wat stekkers en al met sommige met nummers erop zoals P1, P2 sttat dat ergens voor? Kan ik alles gewoon aansluiten en aan zetten zonder gevaar? IDE 1 en IDE 2 aansluiting zit erop maar wat is voor HD en wat voor Floppy en cd-rom? mss een hoop vragen maar mss kan iemand me een beetje helpen. Dit is voor het eerst dat ik een hele kast zelf in mekaar zet.

BvD

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35
Je kan gerust alle apparatuur aansluiten op P1, P2 enz. dat maakt geen verschil. Ook de verschillende IDE aansluitingen maakt niet echt uit

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

HDD en CD-ROM hebben dezelfde bredere aansluitingen voor IDE, en vanuit de voeding ook meen ik. Diskdrive (ik neem aan dat je diskettes bedoelt en geen floppies :P) heeft een smallere aansluiting. Er past bovendien maar 1 stekker in elk slotje, dus met wat passen en meten kom je er wel uit. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Misschien kun je google gebruiken om wat handleidingen op te zoeken (zoals bv. die van het moederbord) & ook tutorials over dit onderwerp vind je wel hoor.
Is beter dan dat je alles hier moet komen vragen.

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

de voeding kabels voor de stroom kan je gewoon erin pluggen je ziet vanzelf wel dt ze passen :)
floppy ide past niet een hdd en cdrom dus dat is al wat makkelijker voor je
voor de cd-rom en hdd
meesal heeft een van de ide controllers die op je mobo zitten een kleurtje die is meestal bedoelt voor de harde schijf sluit dus daar je harde schijf op aan en doe de harde schijf aan het uiteinde van de ide kabel.
doe hetzelfde met de cdrom :)
en je kan hem gewoon aanzetten zonder gevaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tutorial van het moederbord gevonden ja, thx voor de tip. morgen is proberen of tie werkt. weten jullie btw ook of ik mn windows xp dat ik nu op mn andere pc heb draaien ook gewoon op die pc kan zetten en ze dan in een netwerk kan gebruiken zonder dat ome bill gaat ouwehoeren? ik wilde hem namelijk gebruiken voor muziek en films te kijken en downloaden, maar vind het zonde om ook nog eens 89 euries uit te geven voor een besturings systeem. of het zoiezo werkt vraag ik me af, heb nu een dell dimension 4550 en daar zit zon resource cd bij met win xp en service pak 1 zou dat gaan op die pc vraag ik me af?'nah als iemand hier meer over weet hoor ik het graag. dit zijn btw de specs van de zelfbouwer:

jetway v266b mobo
geforce fx 5200 vidcard
256 mb geheugen
amd athlon 1800 d8 ik (1.4 ghz istie)
40 gig hd
pinaccle tv kaart
sweex geluidskaartje 5.1 van e 9.95 _/-\o_

bedankt voor reacties

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kom, een beetje zelfonderzoek kan geen kwaad. ;) Met de search kan je veel informatie vinden mbt Windows XP en drivers, ook kan je ff zoeken op de site van de fabrikant van je netwerkadapter.

Daarnaast zijn vele vraagjes hier gewoon handleiding-vraagjes. Je geeft zelf al aan dat je de manual van je moederbord hebt gevonden, het lijkt me dat je daar erg ver mee komt. Hier staan namelijk de meeste vragen van je al in beantwoord. Mocht je nog vragen hebben, lijkt het me niet onhandig om eerst o.a. de PMG FAQ door te nemen, met name het stuk over Hoe bouw ik een PC?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.