I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Euh, ja. Zo ver was ik toch al.Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
(dat stond ook al in mijn posting, he).
Stap voor stap dan:
* Ik klik met de rechtermuisknop op C: (in Verkenner)
* Eigenschappen => Extra => Nu Controleren
* De twee opties van schijfcontrole aangevinkt (fouten in bestandssysteem automatisch corrigeren + beschadigde sectoren zoeken en repareren).
* Windows geeft melding dat C-schijf in gebruik is (logisch) en vraagt om de controle uit te voeren bij de volgende keer dat het systeem wordt opgestart. Ik kies "ja".
* Systeem wordt opnieuw opgestart. Schijfcontrole begint. Het duurt even. Als schijfcontrole voltooid is, start de pc weer helemaal opnieuw op. Volgens mij een teken dat er iets hersteld is? Bij de tweede boot krijg ik ook de melding (bij het opstarten): "Het volume is onbeschadigd."
* Systeem is terug opgestart. Om te zien of er fouten zijn, voer ik terug chkdsk uit (via command prompt). En voila, terug diezelfde fout "Bezig met het herstellen van fouten in de volumebitmap.".
En zo kan ik blijven doorgaan...
Iemand een oplossing?
I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.
Verwijderd
Vervolgens gewoon even je Administrator passwoord intypen.
Er zijn dan 2 commando's die nuttig kunnen zijn:
1
2
| C:\WINDOWS> fixboot C:\WINDOWS> fixmbr |
Mits checkdisk ze niet kan repareren, misschien eens deze tools proberen ?
Die volumebitmap lijk me iets te zijn in de eerste sectors van je hard disk. (Eerste keer dat ik die term hoor iig
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 09:09 ]
Ik zal dat even proberen. Maar eerst toch even zeggen: ik heb verschillende besturingssystemen op mijn HD. De bootmanager is Bootmagic 8.0. Ga ik deze niet gewoon wissen met bovenstaande commando's? De C-schijf waar ik het hier over heb is de tweede partitie op de schijf.Er zijn dan 2 commando's die nuttig kunnen zijn:code:
1 2 C:\WINDOWS> fixboot C:\WINDOWS> fixmbr
Ik heb nog een schijfcontrole gedaan. Opnieuw opgestart. Dit is het resultaat als ik chkdsk (zonder /f) uitvoer (let op regel 11, 14-17):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| C:\Documents and Settings\Dries>chkdsk
Het type bestandssysteem is NTFS.
Waarschuwing. Parameter F niet opgegeven
CHKDSK wordt uitgevoerd in alleen-lezenmodus.
CHKDSK is bezig met controleren van bestanden (stap 1 van 3)...
De bestandscontrole is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen (stap 2 van 3)...
De indexcontrole voltooid.
CHKDSK is bezig met het herstellen van verloren bestanden.
CHKDSK is bezig met het controleren van security descriptors (stap 3 van 3)...
De controle van security descriptors is voltooid.
CHKDSK heeft vrije schijfruimte in de MFT-bitmap gevonden die als toegewezen
is gemarkeerd.
Bezig met het herstellen van fouten in de volumebitmap.
Er zijn problemen met het bestandssysteem vastgesteld.
Voer CHKDSK uit met de optie /F (fix) om deze problemen te herstellen.
11783677 kB totale schijfruimte.
5573788 kB in 31727 bestanden.
9664 kB in 1637 indexen.
0 kB in beschadigde sectoren.
95329 kB wordt gebruikt door het systeem.
Het logboekbestand neemt 60976 kB in beslag.
6104896 kB beschikbaar op schijf
4096 bytes per cluster
2945919 clusters in totaal op schijf
1526224 clusters beschikbaar op schijf |
Ik weet dat je heel erg je best doet om een mooie topic start te maken. Maar helaas is deze ook weer erg kort in mijn ogen, als je nu je laatste post in je startpost had verwerkt aan het begin kwam het al een stuk beter over. Zou je hier aan willen denken?
Enkel regel 16 was er toen al.
En die andere regels van CHKDSK lijken me toch niet erg relevant?
Edit: Weet iemand misschien een (gratis) alternatief voor CHKDSK waarmee ik mijn schijf mee onderhanden kan nemen?
[ Voor 22% gewijzigd door DriesA op 14-10-2004 19:18 ]
Ik heb een antwoord gevonden. :-)
NTFS file system glitch
Conclusie: "Microsoft has confirmed that this is a problem in Windows. Fortunately, this error message is an informational message, and can be safely ignored."
Verder staat er nog: "To determine if more serious problems exist before scheduling or running chkdsk.exe with the /f switch, run chkntfs <drive letter>:. If this command reports that dirty bit is set, there may be real damage that needs to be fixed."