Toon posts:

Hoe 2 domeinen over 1 ip te routeren naar 2 aparte servers?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!
Ik heb 2 domeinnamen (mijndomein1 en mijndomein2). Die wil ik naar hetzelfde IP adres (die ik bij mijn adsl abonnement heb gekregen) laten wijzen, zodat alle requests voor en van die domeinnamen binnenkomt op mijn IP adres. Vervolgens wil ik dat alles van mijndomein1 naar server1 wordt geloodst en alles van mijndomein2 naar server2 wordt geloodst.

Het gaat hier op servers met beiden win2003 en (dus) iis 6.0

De server zijn WEL in 1 netwerk.

Is dit mogelijk en zo ja, hoe doe ik dit?????

Alle hulp is zeer welkom.

bart

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Waarom 2 aparte servers? Werken vhosts niet goed genoeg?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je idee, maar het gaat me echt om 2 servers

Verwijderd

ik weet niet precies hoe het werkt, heb er zelf ook niet echt ervaring in.
maar is het geen idee om ze op bijv 1 windows 2003 server binnen te laten komen en dan d.m.v dns forwarding verder te werken anar het ip van windows 2003 server 2

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
icecone... mss is het n goed idee! maar hoe pak ik dit dan aan?

• Osiris
  • Niet online
Apache heeft een mogelijkheid tot reverse-proxy na mijn weten.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik maar het gaat om w2k3 servers :)

maar toch tnx

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 22:15 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

DNS installen op 1 v/d servers en zones aanmaken.

• Osiris
  • Niet online
Tja, je zult toch écht een bepaald apparaat tússen je internet en die 2 servers zetten, zoals een PC met apache+reverse-proxy...
KillerAce_NL schreef op 13 oktober 2004 @ 22:16:
DNS installen op 1 v/d servers en zones aanmaken.
Mag jij mij uitleggen wtf dat nou weer voor oplossing is voor het draaien van 2 domains achter 1 IP :Y)

[ Voor 51% gewijzigd door Osiris op 13-10-2004 22:17 ]

Verwijderd

http://gathering.tweakers...list_messages/733582/last
waarschijnlijk hiermee gaan spelen dan zou het moeten lukken.
denk ik teminste nogmaals ik heb niet veel verstand van dns stuff :P

Verwijderd

Osiris schreef op 13 oktober 2004 @ 22:17:
Tja, je zult toch écht een bepaald apparaat tússen je internet en die 2 servers zetten, zoals een PC met apache+reverse-proxy...
[...]

Mag jij mij uitleggen wtf dat nou weer voor oplossing is voor het draaien van 2 domains achter 1 IP :Y)
je zou intern en externe dns gescheiden kunnen houden

dus dan zou je toch met dns voor de ene doos moeten kunnen forwarden wat daar heen moet en rest zelf af kunnen handelen, maar idd werk je wel of niet met een router? als ja, wat voor iets?

ff toevoegen, met een linux/bsd doosje als router is het vrij simpel.. iptables kan wel op hostnaam forwarden denk, en anders is er zeker een patch

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 22:31 . Reden: toevoeging ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is de simpelste oplossing, weet alleen niet of die praktisch gezien de beste oplossing is weet ik niet... Maar je kan 1 domein op een andere poort laten werken, en dan in een router de poorten forwarden... :)

Verwijderd

Topicstarter
mmm.. schoot me net tebinnen dat ik ooit ns geprobeert heb om het via IIS zelf (IIS op server1) het via een netwerkpad te forwarden naar de andere server. dit probeerde ik weer maar dan moet ik een wachtwoord invullen, maar geeneen blijkt te werken. en JA, ik heb de IUSR_SERVERNAAM rechten gegevens enz.

weet iemand n oplssing hiervoor?

Verwijderd

GJ-tje schreef op 13 oktober 2004 @ 22:35:
Het is de simpelste oplossing, weet alleen niet of die praktisch gezien de beste oplossing is weet ik niet... Maar je kan 1 domein op een andere poort laten werken, en dan in een router de poorten forwarden... :)
dat werkt dan dus maar voor 1 protocol
.. een *nix/bsd server kan zeker op hostnaam routeren en dan heb je alles, cisco/jupiner etc zal het ook wel kunnen, of het met een windows machine in fw draait lukt? mischien kan isa het?

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 19:51
Ik zit op hetzelfde probleem Ik heb gelezne. het is hetzelfde probleem maar andere vraag:

2 domeinamen
1 ADSL IP
2 aparte webservers ( Een webserver Apache 1.3 en andere webserver met Apache 2.0)
netwerken met computers.
1 router met draadloos.

Ik denk dat DNS server erbij als oplossing?

www.tiedragon.nl

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

edwtie,

Open even je eigen topic aangezien voor zover ik kan zien jij een iets andere vraag hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.