Toon posts:

[XP] format c: ???

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien wel een hele domme vraag, en ik heb het ook wel vaken gedaan, maar zou niet meer weten hoe het moet....Hoe kan je c: formatteren als je windows XP op die partitie hebt staan....

in dos geeft ie aan: Formatteren is niet ondersteund

en setup (van windows cd) zegt: kan setup niet in dos uitvoeren

Hoe moet ik dus c: formatteren? 8)7

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Cd erin raggen > setup volgen en dan kom je vanzelf een menu tegen met formmatteer opties. Zoals NTFS, of FAT32 :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Atlas schreef op 13 oktober 2004 @ 21:59:
Cd erin raggen > setup volgen en dan kom je vanzelf een menu tegen met formmatteer opties. Zoals NTFS, of FAT32 :)
Inderdaad. Vanaf de CD-ROM opstarten en dus niet eerst vanaf floppy en dan je CD-speler proberen te benaderen. Dan gaat het fout.

Als dit niet lukt kun je bootdiskettes downloaden vanaf bootdisk.com, daar staat ook wel iets tussen.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 13 oktober 2004 @ 21:59:
ja, ok....maar de cd is niet bootable dus kom ik via een opstart diskette in DOS, maar dan moet ik setup nog van de cd kunnen runnen :?

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02 20:25
zoek op Google met "starting windows xp setup from dos" ent gij zult waarschijnlijk vinden.

1e hit: MS TechNet

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Gaav op 13-10-2004 22:05 ]

Verwijderd

Bootdevices in de goede volgorde ingesteld?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat je ook kan doen is via www.bootdisk.com ff een goede downloaden en dan in dos formatteren

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Gaav schreef op 13 oktober 2004 @ 22:04:
zoek op Google met "starting windows xp setup from dos" ent gij zult waarschijnlijk vinden.

1e hit: MS TechNet
Zelfs een nederlandse versie

• Thunde®
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 15:25

Thunde®

Don't Worry :)

First boot device moet op cd rom staan.

Mijn spec's | Modelbouwforum

Verwijderd

Topicstarter
staat ie ook....Op die site's staan idd wat nuttige informatie, en ik kom nu ook wel in setup, maar die zegt dat ie niet genoeg ruimte heeft op de hdd voor installatie bestanden (terwijl ik 16 gb. vrij heb)

Dus zit nu ff in fdisk te ****** :9

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Je kunt ook een linux cd erin stoppen en daar de fdisk-tool van opstarten(diskdruid bijv.) Die kan alles verwijderen :)

Verwijderd

Topicstarter
haha, ik heb geen linux cd...

Maar tis toch gelukt.....heb een nieuwe partitie aangemaakt en via die partitie heb ik c: kunnen formatteren, dus :*)

Tnx...

Verwijderd

Alle oplossingen staan hier en je had ze ook in de search kunnen vinden.

Dus, booten met win98-ME oid bootflop ''c:/ format c: /q /u'' (werkt wat sneller).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 22:55 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 22:55:
Alle oplossingen staan hier en je had ze ook in de search kunnen vinden.

Dus, booten met win98-ME oid bootflop ''c:/ format c: /q /u'' (werkt wat sneller).
Probeer jouw manier maar eens met een NTFS gepartitioneerde hardeschijf ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Woei :P

Maar omdat dit toch wel basic is te noemen voor een Tweaker, kan dit wel dicht ook :o

offtopic:
Een leesteken is wel genoeg om aan te geven dat iets een vraag is, de rest is enkel om aan te geven dat je toetsenbord kapot is of je een (fysieke) afwijking hebt die de ? toets ingedrukt houd ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.