2 swim or not 2 swim, that's the question
Verwijderd
Heb even voor je gekeken maar vond via google al vrij snel een oplossing of iig hulp om er misschien uit te komen. Heb de tekst niet helemaal doorgelezen maar lijkt mij denk ik voor jou de moeite waard even te kijken
http://www.zend.com/zend/tut/wap.php
Wat ik me afvraag is hoe je de foto's op je mobiel gaat benaderen. In een browser krijg een scherm waarin je de foto selecteerd en daarna upload, maar op je mobiel zul je dat niet krijgen denk ik, en zelfs dan nog is het de vraag hoe de map structuur eruit ziet.
Een Java/Symbian (wat er ook voor software op je mobiel mag draaien) oplossing ligt dus meer voor de hand. Echter, als je een PHP/WML only script zou maken ben je zover ik kan vinden wel de eerste die het doet
Een Java/Symbian (wat er ook voor software op je mobiel mag draaien) oplossing ligt dus meer voor de hand. Echter, als je een PHP/WML only script zou maken ben je zover ik kan vinden wel de eerste die het doet
had ik zelf ook al gevonden, maar staat niets over uploaden met wml/php, alleen basicsVerwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 00:54:
Heb even voor je gekeken maar vond via google al vrij snel een oplossing of iig hulp om er misschien uit te komen. Heb de tekst niet helemaal doorgelezen maar lijkt mij denk ik voor jou de moeite waard even te kijken
geen idee, hoopte eigenlijk dat er zoiets ook voor op je mobiel bestondPostman schreef op 14 oktober 2004 @ 01:03:
Wat ik me afvraag is hoe je de foto's op je mobiel gaat benaderen. In een browser krijg een scherm waarin je de foto selecteerd en daarna upload
...
2 swim or not 2 swim, that's the question
Ben bang van niet. Al dit soort dingen vreet geheugen, en helaas is dat nog te beperkt op je mobiel om het er maar standaard in te gooien terwijl misschien maar een paar mensen het ooit gaan gebruiken.aqua_man schreef op 14 oktober 2004 @ 01:20:
geen idee, hoopte eigenlijk dat er zoiets ook voor op je mobiel bestond
Nogmaals, als je zoiets kunt maken zal er zeker een markt voor zijn, maar tot nu toe heeft nog niemand er aan gedacht...
Verwijderd
Ik zit te denken over iets vergelijkbaars... maar loop tegen hetzelfde probleem aan.
Ik bedenk me net iets...
Is het niet mogelijk om de afbeelding d.m.v. base64 de encoden tot text (net als bij een e-mail gebeurd) en deze dan geencodeerd naar een wap site te sturen en op de server dan weer te decoderen?
Dan heb je dus een java app nodig om een afbeelding te base64 encoden en de uitkomst ergens in op te slaan...
Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Ik bedenk me net iets...
Is het niet mogelijk om de afbeelding d.m.v. base64 de encoden tot text (net als bij een e-mail gebeurd) en deze dan geencodeerd naar een wap site te sturen en op de server dan weer te decoderen?
Dan heb je dus een java app nodig om een afbeelding te base64 encoden en de uitkomst ergens in op te slaan...
Zou dit een oplossing kunnen zijn?
Verwijderd
tuurlijk kan dat; maar a. hoe decodeer je het? b. met welke applicatie en c. hoe ga je dit realiseren? (eigen progie?)
Verwijderd
dat zijn goede vragen... Nu nog goede antwoorden...
Ik weet dat php een base64 encode functie heeft. Geen idee of java dat ook heeft. Het zou wel handig zijn... Ik kan zo snel nog niets hierover op java.sun.com vinden maar ik ga zo even verder zoeken.
decoderen kan op de server (via een php script).
Ik hoop dus dat het mogelijk is om via een java app op de telefoon een image om te zetten naar een base64 string. deze string moet ergens opgeslagen worden in de telefoon.
Als een bepaalde wap pagina bezocht word moet de opgeslagen base64 string teruggehaald kunnen worden in ingevoerd in de wap site (tekst veld).
De wap site kan dan via php de base64 string weer decoderen tot een normale afbeelding en deze opslaan.
Alleen nu nog een probleem... Ik heb totaal geen ervaring met het programmeren voor mobile telefoons
.
Is er hier iemand die daar wel ervaring mee heeft?
Het maken van de wap site voor het decoderen en opslaan van de afbeelding moet te doen zijn voor mij, maar de java app word lastig... maar wel een uitdaging
Ik weet dat php een base64 encode functie heeft. Geen idee of java dat ook heeft. Het zou wel handig zijn... Ik kan zo snel nog niets hierover op java.sun.com vinden maar ik ga zo even verder zoeken.
decoderen kan op de server (via een php script).
Ik hoop dus dat het mogelijk is om via een java app op de telefoon een image om te zetten naar een base64 string. deze string moet ergens opgeslagen worden in de telefoon.
Als een bepaalde wap pagina bezocht word moet de opgeslagen base64 string teruggehaald kunnen worden in ingevoerd in de wap site (tekst veld).
De wap site kan dan via php de base64 string weer decoderen tot een normale afbeelding en deze opslaan.
Alleen nu nog een probleem... Ik heb totaal geen ervaring met het programmeren voor mobile telefoons
Is er hier iemand die daar wel ervaring mee heeft?
Het maken van de wap site voor het decoderen en opslaan van de afbeelding moet te doen zijn voor mij, maar de java app word lastig... maar wel een uitdaging
Java kent wel een Base64 encoder. Geen idee of je die ook op een mobiele telefoon kunt gebruiken, hij zit standaard in de sun.misc.BASE64Encoder lib.
Hij werkt goed, heb hem net ff getest (string gecodeerd met Java en gedecodeerd met PHP).
Hij werkt goed, heb hem net ff getest (string gecodeerd met Java en gedecodeerd met PHP).
Even een kick.
Hebben de mensen die zo'n app voor het versturen van plaatjes van je GSM naar een website al iets gemaakt? (zzzzzzzzzzzz en auqa_man)
Of hebben jullie de hoop opgegeven?
Ik zit er namelijk aan te denken om zelf ook zoiets te gaan maken en erg moeilijk is het niet voor de telefoon die ik heb (Nokia 6610). Maar als iemand anders zoiets al heeft dan is het een beetje nutteloos het wiel opnieuw uit te vinden.
Eventueel zouden we kunnen samenwerken. Ik beschik alleen maar over een Nokia 6610 dus ik heb geen idee hoe mijn Java app/website zal reageren op een ander type/merk telefoon.
Hebben de mensen die zo'n app voor het versturen van plaatjes van je GSM naar een website al iets gemaakt? (zzzzzzzzzzzz en auqa_man)
Of hebben jullie de hoop opgegeven?
Ik zit er namelijk aan te denken om zelf ook zoiets te gaan maken en erg moeilijk is het niet voor de telefoon die ik heb (Nokia 6610). Maar als iemand anders zoiets al heeft dan is het een beetje nutteloos het wiel opnieuw uit te vinden.
Eventueel zouden we kunnen samenwerken. Ik beschik alleen maar over een Nokia 6610 dus ik heb geen idee hoe mijn Java app/website zal reageren op een ander type/merk telefoon.
Verwijderd
neej het maken van zo'n codeer applicatie is me nog niet gelukt (ik heb het ook niet geprobeerd.. te druk met andere dingen..)
heb nog wel even zitten denken.. Ik heb een nokia 6230, en die zou naast wap pagina's ook xhtml pagina's weer moeten kunnen geven. Dit gaat op zich aardig. het duurt wel lang voordat ze weergegeven worden maar het werkt wel. Dus ik dacht:
Kan ik niet gewoon een (x)html pagina met een upload formulier maken... maar dat lijkt ook niet te werken
Het browse veld word niet weergegeven
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
heb nog wel even zitten denken.. Ik heb een nokia 6230, en die zou naast wap pagina's ook xhtml pagina's weer moeten kunnen geven. Dit gaat op zich aardig. het duurt wel lang voordat ze weergegeven worden maar het werkt wel. Dus ik dacht:
Kan ik niet gewoon een (x)html pagina met een upload formulier maken... maar dat lijkt ook niet te werken
Het browse veld word niet weergegeven
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Je kickt een redelijk oud topic 
Je geeft niet precies aan wat je nu geprobeerd hebt (xhtml source bijv.)
En MSN smilies werken niet overal
.
Je geeft niet precies aan wat je nu geprobeerd hebt (xhtml source bijv.)
En MSN smilies werken niet overal
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()