Toon posts:

[XP] Remotde Desktop Connection via internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet het, het is echt teveel dat ik dit topic plaats, maar ik wordt door de overvloed aan documenten hierover echt niet veel wijzer.

Ik wil dus namelijk mijn computer thuis, extern (dus van buiten het netwerk) benaderen.
Maar deze computer thuis zit achter een router, en heeft dus alleen een lokaal IP adres.

Op welke manier kan ik er nu voor zorgen dat ik deze computer vanaf school kan bereiken met Remote Desktop Connection??

Graag een heldere uitleg want ik snap van de lopende topics niet erg veel...
Alvast erg bedankt en ik hoop dat ik niet al te lastig ben... O-)

Verwijderd

Stap 1. Wat voor router hebt je ?
Stap 2. Uitzoeken hoe je poorten kunt mappen.
Stap 2b. Poort 3389 TCP mappen [met dank aan King_Louie] ;)
Stap 3. Niet vergeten WRD aan te zetten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 21:25 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
3389 TCP in je router forwarden naar je PC, over poortmapping kun je hier meer lezen :)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Zullen we er even bij zetten dat je om nu verbinding te maken het externe ip-adres van je router moet in tikken met dit ":3389" (zonder de ") er achter.

Dan forceer je de connectie namelijk op poort 3389. Kan best zijn dat het zonder ook lukt,maar dit is vaak net wat beter.

:)

[ Voor 34% gewijzigd door max op 13-10-2004 21:37 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Hoeft niet hoor, behalve als 3389 niet de standaard poort is van remote desktop

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Fire_escape schreef op 13 oktober 2004 @ 21:36:
Zullen we er even bij zetten dat je om nu verbinding te maken het externe ip-adres van je router moet in tikken met dit ":3389" (zonder de ") er achter.

Dan forceer je de connectie namelijk op poort 3389. Kan best zijn dat het zonder ook lukt,maar dit is vaak net wat beter.

:)
Waarom dat? Dat is de standaard port voor remote desktop?
<edit>
Ondertussen een antwoord erbij zetten... vraag is nu een beetje overbodig...
Maar het is niet nodig, alleen als je port anders is als 3389. Je geeft bij een FTP server toch ook geen :21 aan?
</edit>

[ Voor 21% gewijzigd door Archie_T op 13-10-2004 21:41 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Sorry jongens :P

Ik heb mezelf aangeleerd wanneer er ergens een "speciale" poort voor is dit wanneer mogelijk ook aan te geven dmv :3389 bijv. Heb het net ff getest en zonder werkt ook prima. Zal wel gewoon mijn gevoel zijn dat het met de toevoeging beter gaat/is/kan zijn ofzo :)

[ Voor 6% gewijzigd door max op 13-10-2004 21:44 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik zou niet rechtstreeks poort 3389 openzetten. beter is het om vpn in te stellen op je xp bak en vanuit de externe lokatie met een vpn client connectie te maken met je pc. is veiliger, en niet meer moiete. alleen vpn server op je XP Pro installerer en de juiste VPN poorten openzetten op je router (even google'n voor de juiste poorten)

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt!

Dankjewel voor de informatie!!
Pagina: 1