Toon posts:

sommige poorten werken wel sommige niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een probleempje met het openen van porten. Sommige porten werken wel sommige niet. Bijvoorbeeld Azureus en VNC werken wel als ik daarvoor porten open naar mijn computer. Maar een server maken voor Rise of nations of een VPN maken lukt dan weer niet en daarmee bedoel ik dat andere van buitenaf er niet in kunnen komen. Nu heb ik nieuwe pc met winxp SP2, maar daarvoor had ik een oude pc met winxp sp1 en daar kon ik dus wel een server maken met Rise of nations. Nu weet ik dus niet of het aan een instelling ligt van mijn router ( lijkt me sterk, want ik heb niks veranderd behalve dan porten geopend) of er is een of andere software die dus sommige porten of programmas blokt.
Natuurlijk heb ik al geprobeerd de firewall van SP2 uit te schakelen , zonder resultaat. Verder heb ik geen firewalls of virusscanners.

Ik heb een net nieuwe dell dimension 8400, maar heb hem meteen winxp pro sp2 op geinstalleerd want er zat home edition op. Ik zit op een netwerk met 4 computers en een edimax router.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Alvast bedankt

Verwijderd

je kunt iig even proberen op www.grc.com, dan bij shields up! en iets verder naar beneden nogmaals shields up! welke porten wel en niet openstaan.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:18:
Natuurlijk heb ik al geprobeerd de firewall van SP2 uit te schakelen , zonder resultaat.
Geprobeerd de firewall van XP uit te schakelen zonder resultaat? Bedoel je dat je de firewall niet kon uitschakelen?

offtopic:
Het zijn poorten, niet porten. Port/ports = Engels, poort/poorten = Nederlands.

Verwijderd

Topicstarter
Bergen schreef op 13 oktober 2004 @ 21:30:
[...]
Geprobeerd de firewall van XP uit te schakelen zonder resultaat? Bedoel je dat je de firewall niet kon uitschakelen?

offtopic:
Het zijn poorten, niet porten. Port/ports = Engels, poort/poorten = Nederlands.
ik bedoel dat de firewall van xp wel uitgeschakeld kan worden maar dat er nog steeds geen mensen van buitenaf bijvoorbeeld in mijn VPN kunnen komen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 21:28:
je kunt iig even proberen op www.grc.com, dan bij shields up! en iets verder naar beneden nogmaals shields up! welke porten wel en niet openstaan.
Nu heb ik dus op die site gekeken en zie als ik bijvoorbeeld poort 51 open in mijn router naar mijn pc, dat hij het niet doet. De poort is dus niet geopend volgens die website en volgensmij router staat hij dus gewoon open. Maar als ik bijvoorbeeld op een andere poort test doet hij het wel! Dus de poort is geopend volgensmij router en de website zegt hetzelfde. Maar nu snap ik nog steeds niet wat er fout is.

Verwijderd

Poorten of ports. Maar niet porten :P

Verwijderd

Topicstarter
:P Oepsie 8)7

• Sandros
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik heb hetzelfde probleem; ik gebruik flexlm licence manager op poort 1055. Het heeft altijd goed gewerkt maar na SP2 houd het er mee op. Ik denk dat er een soort 'hardwired' firewall achtig iets in windows is gebakken |:( Mooi K*t

Verwijderd

http://www.automatisering...s/default.asp?nwsId=28781

Weet niet of je het al geprobeerd hebt?

• Sandros
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2024
Yep... ik wel iig echter geen geluk :'( heb de sp2 uninstall weggegooid uit ruimtegebrek :'( :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Sandros op 11-11-2004 11:48 ]

Pagina: 1