Ik ben bezig met het maken van een programma met Threads. Ik snap nu een beetje de werking ervan, en pruts wat aan om het beter te begrijpen. Ik heb nu een programma gemaakt met 2 buttons erop en 2 apparte threads in de vorm van een statusbar:
.
Ik probeer nu een button te maken die de actie (het vullen van de status bar) kan onderbreken. Ik heb gelezen dat dit moet kunnen met een Suspend en Resume functie. Ik heb dit als volgt gedaan:
Als ik vervolgens het programma start, en de 2 Threads laat lopen en dan op de Suspend button druk, krijg ik de volgende error:

Wie weet misschien waar het probleem ligt en hoe ik eventueel op een andere manier de Thread kan onderbreken.
Ik heb het al geprobeerd met een Status bit. Als ik dan op de button druk, dan wordt er een bit hoog gemaakt en daaraan wordt gezien of de Thread door kan gaan met het vullen van de progresbar. Dit echter werkt niet. Ik heb het idee dat ik de variabele niet goed doorgestuurt krijg. Ik heb 2 cpp files, namelijk een hoofdfile en een Thread.cpp file. In de Hoofdfile zet ik een Bit hoog en deze moet ik dan uitlezen in Thread.cpp. Dit werkt volgens mij niet... Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt!
. Ik probeer nu een button te maken die de actie (het vullen van de status bar) kan onderbreken. Ik heb gelezen dat dit moet kunnen met een Suspend en Resume functie. Ik heb dit als volgt gedaan:
C++:
1
2
3
4
| TmyProgress *Thread2; TmyThread *Thread; Thread->Suspend(); Thread2->Suspend(); |
Als ik vervolgens het programma start, en de 2 Threads laat lopen en dan op de Suspend button druk, krijg ik de volgende error:

Wie weet misschien waar het probleem ligt en hoe ik eventueel op een andere manier de Thread kan onderbreken.
Ik heb het al geprobeerd met een Status bit. Als ik dan op de button druk, dan wordt er een bit hoog gemaakt en daaraan wordt gezien of de Thread door kan gaan met het vullen van de progresbar. Dit echter werkt niet. Ik heb het idee dat ik de variabele niet goed doorgestuurt krijg. Ik heb 2 cpp files, namelijk een hoofdfile en een Thread.cpp file. In de Hoofdfile zet ik een Bit hoog en deze moet ik dan uitlezen in Thread.cpp. Dit werkt volgens mij niet... Heeft iemand daar misschien een oplossing voor?
Alvast bedankt!
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com