externe harde schijf wat raden jullie aan ?

Pagina: 1
Acties:
  • 620 views sinds 30-01-2008

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Ik bezit een acer travelmate 803 Lmib met een harde schijf van 40 GB maar deze schijf is telkens te rap vol en nu ben ik van plan om een externe harde schijf aan te schaffen maar ik weet niet goed waar te beginnen zoals welk merk , welke specificaties, en dergelijke zoals usb 2.0 of firewire of beide en wat met firewire 800 , enclosures

kunnen jullie mij wat verder helpen aub ?

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03 11:05

Xypriz

Het ligt er natuurlijk maar net aan wat jouw lap ondersteund. Het heeft natuurlijk weinig zin om een HD aan te schaffen die allerlei zaken aan boord heeft die jouw laptop niet ondersteund.

Ik zou zelf gaan voor een Maxtor 160 GB of iets dergelijks met USB 2.0. Als je puur en alleen de schijf gebruikt voor data-opslag (en dat neem ik aan) zou ik me niet zo druk maken om de snelheid van de schijf zelf.

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
firewire 400 is goed genoeg.
Kijk wat je laptop aankan, firewire of usb 2.0
heb je persé een pcmcia kaart nodig dan zou ik een firewire kaart (en hd) kopen, omdat dat minder een aanslag doet op je CPU.
vergeet niet dat je altijd een stopcontact nodig hebt wanneer je de externe HD wilt gebruiken.
voor de rest: kijk eens rond, een beetje tweaker kan genoeg reviews vinden.

btw zelf heb ik een maxtor 5000XT, en die bevalt heel goed. snel, stevig, en vooral groot :Y)
succes met zoeken.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wat ook handig zou kunnen zijn aangezien je een laptop hebt, is of de externe schijf zijn voeding uit de USB poort kan halen. Sommigen ondersteunen dit, velen echter niet.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Cornelis18
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:00
Aangezien je de externe harde schijf gewoon als opslag wilt gebruiken raad ik je aan om een "gewone" 3,5" externe harde schijf te kopen. Het grote nadeel van 3,5" externe harde schijven is wel dat ze een externe voeding nodig hebben.

Wil je geen externe voeding gebruiken dan moet je kijken naar een 2,5" externe harde schijf, deze haalt de voeding gewoon uit de USB poort. Het nadeel van 2,5" harde schijven is weer dat deze veel duurder zijn.

Voor een 2,5" externe harde schijf van 40 GB betaal je namelijk ongeveer hetzelfde bedrag als voor een 3,5" externe harde schijf met 120GB capaciteit.

[ Voor 6% gewijzigd door Cornelis18 op 13-10-2004 21:18 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een beetje Tweaker kan echt wel zelf zijn/haar hardware uitzoeken ;)

Zie ook de FAQ van dit subforum onder het Welke moet ik nemen? gedeelte. Gewoon nagaan wat je Laptop aankan en dan je je daarop richten. Vergelijk de verschillende specificaties, features, prijzen, etc en weeg zelf de beste keuze af :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.