pc blijft vastlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53
Hallo,

Ik heb al weken last dat me pc steeds vastloopt, heb van alles geprobeerd en gezocht maar niks blijkt te werken. Spellen lopen vast na 1 seconde(sommige spellen niet) en 3d mark loopt al vast bij test 1. Me pc bevriest gewoon en moet het knopje indrukken wil ik hem opnieuw kunnen starten.

Ik heb me geheugen getest met een programma en er kwamen geen foutmeldingen uit. Speedfan geeft aan dat de core van de cpu 71 graden is en de cpu zelf 45 idle. Ik heb 3 reepjes van elk 256mb in me pc zitten en het gekke is als ik er 1 van weghaal dan loopt me pc ineens niet meer vast. Ik heb ander geheugen geprobeerd maar daar loopt me pc ook bij vast.

Kan ik er van uit gaan dat het me moederbord is? Die bus die kapot is ofzo? Ik heb niet veel geld en als ik het zou besteden dan wil ik wel zeker weten dat het zo weer gaat werken.

pc:
p4 2.4ghz( http://home.planet.nl/~geld0060/cpu.jpg )
768mb ddr2100
ati 9700pro
audigy2

Alvast bedankt!

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:15
Persoonlijk denk ik dat je pc crasht omdat hij onder load verschrikkelijk warm wordt. Mijn advies, zorg ervoor dat je cpu cooler er goed op zit en dat er een mooi laagje koelpasta onder zit of zorg voor meer airflow of een betere cpu koeler.

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-08 22:07

_Ernst_

Mark It Zero!

Speedfan geeft aan dat de core van de cpu 71 graden is
Lijkt me duidelijk waar het probleem ligt he :X

Check eens of het koelblok wel goed zit en de fan wel draait.

Ow wacht, heb er overheen gelezen dat als je er 1 reepje geheugen uithaalt hij dan niet vast loopt, dan gaat mijn redenering niet op. Neemt niet weg dat 71 graden veel te hoog is..

[ Voor 33% gewijzigd door _Ernst_ op 13-10-2004 20:22 ]

Last.fm

Verwijderd

En zo nu en dan met de stofzuiger erdoor. Dat helpt een boel.

Afbeeldingslocatie: http://www.balloons.com.tw/products/CUSTOMS/OTHERS/nilfisk.jpg

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
funkylicious schreef op 13 oktober 2004 @ 20:15:
...
Ik heb 3 reepjes van elk 256mb in me pc zitten en het gekke is als ik er 1 van weghaal dan loopt me pc ineens niet meer vast. Ik heb ander geheugen geprobeerd maar daar loopt me pc ook bij vast.
...
Dus met 2 reepjes loopt je pc niet meer vast.
Maakt het niets uit welk slot op het moederbord je vrij laat?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Ben ik de enige die geen mobo type ziet staan?

Zijn het doublesided RAMchippies?
Laatste bios, etc ...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb 3 reepjes van elk 256mb in me pc zitten en het gekke is als ik er 1 van weghaal dan loopt me pc ineens niet meer vast
Je geeft het antwoord zelf al B)

Dan lijkt me dit topic nogal kansloos. Anders ben je nog altijd gewezen op de startpost van het PMG Beleid en aansluitend de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.