nortel baystack 350 24t configuren mbv rs 232 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-05 21:45
hallo,

ik heb hier een nortel baystack 350 24t leggen, een switch met rs 232 poort om te configureren, nu heb ik zelf een com port op mijn pc dus heb ik een 1:1 cable gekocht om zo mijn baystack aan mijn pc te koppelen zodat ik hem kan configureren met behulp van hyperterminal 9600-8-NO-1-HARDWARE

nu zou ik dus de baystack moeten krijgen op mijn scherm maar ik krijg helemaal niets

nu heb ik een aantal vragen:

ik de manual van de unit zie ik dat de rs 232 DCE is, direct communications equipment maar ik kan nergens echt uit halen of dit een 1:1 kabel is of dat er een draaiing in zit (dus niet 1:1), mijn vraag is dus, is de RS 232 kabel die je nodig hebt om een switch te configureren gewoon 1:1 of niet

ten tweede, stel dat het 1:1 is, dan doet ie het nog steeds niet

kan ik een baystack ook via een UTP kabel configureren???

mocht dit geen optie zijn, dan is waarschijnlijk de seriele port op de nortel kapot, voor de rest lijkt alles echter te werken, alle status leds en fans werken naar behoren, dus ik ga daar voor alsnog niet vanuit

wie kan mij een nieuwe insteek geven in deze problemen?

alvast bedankt,

japie101

Verwijderd

Ik weet wel dat het een speciale seriele is, niet zoals alcatel of 3com.

En als je het ip adress van het management en account weet kan dit inderdaad ook over ethernet maar nortel gebruikt dus alleen telnet, geen web.

google bracht mij naar de volgende website

http://www.cyclades.com/support/cabling_diagrams/7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 15:47 ]

• japie101
ik weet (nog) helemaal niets, ik heb alleen het apparaat en verder niets die link die je aangaf daar kan je utp naar rs 232 kabel mee maken zie ik maar om te kunnen telnetten heb je daarvoor een ip adres nodig..

hoe kom ik achter dat ip adres, of aan een speciale rs 232 kabel..

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:09

Yucko

One clown to rule them all !

Je hebt geen speciale kabel nodig. Gewoon 1:1 seriele kabel zoals vroeger ook gebruikt werd tussen een extern modem en een pc.

hyperterminal sessie starten vanaf pc, dan stroomkabel van switch insteken en dan zou ie gewoon moeten connecten (tenzij toegang via RS-232 uitgeschakeld is in config).

Om een of andere vage reden moet ik eerst hyperterminal starten en dan de switch stroom starten door de stroomstekker erin te doen, want anders wordt er geen verbinding opgezet :{

Nu doe ik alles via een UTP en dan op een IP connecten.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:52

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik heb ier enkele baystack 450
je moet een rs232 db9 straight through f-f kabel hebben :)
en je instellingen in ht : 9600-8-NO-1-Xon/Xoff
connecten,switch uit/aan en even wachten voor het beeld.
als je er eenmaalinzit zou ik als eerste ff een ip instellen en zorgen dat je via telnet erin kan,dat vind ik iig een stuk makkelijker werken :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• japie101
ik heb bovenstaande dus geprobeerd but without any luck, met een 1:1 kabel...

het lijkt mij dat er echter weinig kapot kan gaan aan een com port
hoe kan ik rs 232 weer aan krijgen als deze uit staat in de config btw?

any bright ideas om de unit te resetten en dan default ip te nemen ofzo

[ Voor 15% gewijzigd door japie101 op 15-10-2004 23:04 ]

Pagina: 1