Toon posts:

REMOTE ACCESS --> SPEEDTOUCH

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, hopelijk kunnen jullie mij hieruit helpen. Sinds kort (1 week) is een goeie vriend die matig wat van computers afweet abonee van Planet Internet (ADSL), daarbij heeft hij een Speedtouch ETHERNET modem bij ontvangen.

Zn Modem adres = 10.0.0.138 en zn PC adres is 10.0.0.150 (word dus door die modem allemaal gegeven --> Private IP)

De vraag nu is, hoe zou het mogelijk zijn om vanaf buitenaf (exter) zijn computer te benaderen (wat hij vroeger altijd bij CHELLO kon doen) d.m.v. Remote Desktop of Telnet...

Hij weet in elk geval wel zijn Public PC (heb ik kunnen verkrijgen doordat hij mij een email stuurde en dat ik daaruit Via "MIME" zijn ip kon checken).

Is het zo dat hij op de modem zelf wat moet instellen (webbased) ??.. :/

Hope you guys can help me (and that friend of mine) out of this one !!..

Greetz...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat kan je op dat modem zelf instellen (idd webbased). Bij de Advanced Options kan je routing tables toevoegen. De exacte opties staan als het goed is in de handleiding van het ding.

VOLGENS MIJ STOND JE CAPS LOCK NOG AAN!!!!1 ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zijn modem is ook gelijk router voor het netwerk erachter. Je kan in de speedtouch aangeven naar welk interne IP hij alle poorten moet forwarden in 1x. Maar netter (veiliger) zou zijn om alleen de remote management poorten die nodig zijn te forwarden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
The magic key: Het Grote Poortmappingsverhaal :)

Je vriend moet dus via de webinterface van het modem de juiste portmapping aanmaken. Hoe hij dat kan doen, kun jij/hij lezen in de speedtouch manual :)

De poort die nodig is voor microsoft Remote Desktop is poort 3389 :)

Zoals hierboven ook al staat, let in het vervolg graag even op je hoofdletters-gebruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 13-10-2004 19:44 ]

Dit topic is gesloten.