Readon 9800 PRO probleem

Pagina: 1
Acties:

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06-2025
Mensen,

Ik heb een probleempje met mijn video kaart. Ik heb een Readon 9800 PRO van club3d. (draait op Win XP sp2)

Toen ik Halo aan het spelen was werd het beeldkwaliteit slecht en zag ik alleen nog maar lijnen.....computer overnieuw opstarten en kaart overnieuw installeren heeft geen zin gehad.

Als ik nu kijk zie ik verticale groen/blauwe balken (2,5 cm) en dan weer een balk (2,5 cm) zoals het hoort over mijn scherm en plaatjes zijn van zeer slechte kwaliteit.

Het ligt niet aan de monitor want bij een andere monitor doet ie precies het zelfde.

Graag hulp!!

marc

ps. als dit niet de goede plek is voor mijn vraag.....sorry...

Verwijderd

Welke drivers?Welke voeding, graag wat meer info.

En het is Radeon :)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Kun je wat meer System Specs geven, en is je Radeon misschien overclocked?

En @ Tha#1: Wat maakt het nu weer uit dat het een Radeon is?? 8)7

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-07 11:47
Draait het fannetje op de kaart wel? Klink alsof tie een beetje te heet wordt.

Zet de kast eens open, en mik er een tafelventilator op.

• marchanekamp
voeding weet ik niet.....maar het gaf eerst geen probleem...

Versie is volgens mij:

catalyst versie 04.4
2d versie 6.14.10.6436
verkapping 8.00.040322a-014266C

Bedoel je dit??

Maar het gebeurde van het ene op het andere moment???

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
marchanekamp schreef op 13 oktober 2004 @ 19:36:
Mensen,

Ik heb een probleempje met mijn video kaart. Ik heb een Readon 9800 PRO van club3d. (draait op Win XP sp2)

Toen ik Halo aan het spelen was werd het beeldkwaliteit slecht en zag ik alleen nog maar lijnen.....computer overnieuw opstarten en kaart overnieuw installeren heeft geen zin gehad.

Als ik nu kijk zie ik verticale groen/blauwe balken (2,5 cm) en dan weer een balk (2,5 cm) zoals het hoort over mijn scherm en plaatjes zijn van zeer slechte kwaliteit.

Het ligt niet aan de monitor want bij een andere monitor doet ie precies het zelfde.

Graag hulp!!

marc

ps. als dit niet de goede plek is voor mijn vraag.....sorry...
Die vertekeningen van het beeld zijn meestal het resultaat van een te warme videokaart. Het zou goed kunnen zijn dat je grafische kaart door een zwaar belastend spel zoals halo te warm wordt. Dit kan mede veroorzaakt worden door een slechte luchtstroom over je kaart. Die balken zijn waarschijnlijk het gevolg van het te warm worden van je gfx geheugen. Ik zou zeggen plaats hem zo ver mogelijk van de verwarming vandaan en zorg voor een paar goede casefans.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Yonix schreef op 13 oktober 2004 @ 19:43:

offtopic:
De TS schreef het verkeerd, Readon ;)

Ja je was idd te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door SH4D3H op 13-10-2004 19:52 . Reden: Beetje netjes gemaakt :) ]

Verwijderd

Yonix schreef op 13 oktober 2004 @ 19:43:

Daarbij bedoelde ik dit : Readon 9800 PRO

En niet dat ik dan iets met da merk bedoel ;) .

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 19:48 . Reden: Net te laat :) ]

• marchanekamp
Hij is niet overclocked........en de vin draait...maar staat wel ondertafel naast anderecomp's..

Zijkant heb ik er nu afgehaald en dat scheelt al!! Alleen de windowsbalk onderaan het scherm is nu nog blauw...

Maar vinden jullie dat dit mag?? Gewoon Halo spelen en dat ie dan al te warm wordt?? Moet toch gewoon werken zonder extra vent??

Nog andere adviezen??

Marc

ps. zal de volgende keer op spellen letten :P

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:57
Is het misschien niet handiger als jullie de man nuttige opmerkingen geven ipv te discussieren over de spelling van een woord o_0

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:51
Kijk zoals hierboven al werd gezegd is Halo best een spel waar je Viedo-Kaart best warm van kan worden en als de ''koeling'' van de Video-Kaart vrij slecht is, dan kunnen deze ''Strepen'' dus de gevolgen zijn van oververhitting, en je hebt dus al gespeeld met de zijkant van de kast open, dus het ligt idd aan de koeling.

Oh, en deze zin snap ik even niet:
Alleen de windowsbalk onderaan het scherm is nu nog blauw...
Verklaar u nader ;)

@ THA#1: Oh, dan wil ik bij deze even mijn excuses aanbieden, heb waarschijnlijk niet goed gelezen 8)7

[ Voor 79% gewijzigd door Yonix op 13-10-2004 19:59 ]

Verwijderd

Ik denk dat als je een fannetje bij je videokaart plaatst een hoop zal uitmaken, zoals eerder al is gezegt is Halo een zware spel.Dus dan is je airflow niet goed lijkt mij :)

Offtopic :P Maakt niet uit Yonix.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 20:01 ]

• marchanekamp
alles werkt weer zoals van ouds!!

Allemaal hartelijke dank...

toch blijf ik met een raar gevoel overzitten....weer een extra koeler?? Die van de videokaart moet toch genoeg zijn!! Kaart was al duur zat!

Maakt het nog uit wat voor koeler?

mzzl

marc

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Jah zo één die ze gebruiken om windtunnels mee te maken :+

Je moet gew0on voor een goede airflow zorgen, 80 mm fannetjes op de goede plekken doen al wonderen :)
Pagina: 1