Wie gebruikt "MSHOME"?

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Situatie: we hebben hier een netwerk van 12 pc's die via switches aan elkaar hangen. Alles werkt goed en perfect.
Voor interne communicatie gebruiken we het programma borgchat.

Nu geeft borgchat & netwerkomgeving aan dat er naast het gewone net (****net) ook nog het MSHOME-net aangemeld is. Hier staan verder geen pc's bij.

Mijn vraag is: staat mshome er standaard bij? Meldt iemand zich aan via dat netwerk? (we gebruiken Win95 t/m XP)
Is er een commando wat laat zien wie verbonden is aan een netwerk (bv via net ...).

==
hoi

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:50

Nobby

Nuts!

Mshome wordt vaak gekozen als werkgroep door mensen die @home als ISP hebben. Waarschijnlijk zit iemand met een laptop/pc die hij thuis ook gebruikt (heeft) om mee te surfen op internet via @home en heeft gedacht dat de werkgroep MSHOME zou moeten zijn om dit werkend te krijgen.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ja, maar dan zou deze persoon te zien zijn in de lijst bij MSHOME. Of meldt een windows-pc zich zowel aan met zijn (haar :? ) oude en nieuwe naam?

==
hoi

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
DAlchemist schreef op 13 oktober 2004 @ 19:34:
Mshome wordt vaak gekozen als werkgroep door mensen die @home als ISP hebben. Waarschijnlijk zit iemand met een laptop/pc die hij thuis ook gebruikt (heeft) om mee te surfen op internet via @home en heeft gedacht dat de werkgroep MSHOME zou moeten zijn om dit werkend te krijgen.
MSHOME heeft helemaal niks met @home te maken, het is de default naam voor netwerkomgevingen bij mijn weten, "MicroSoft Homenetwork", oftewel de default thuisnetwerk-naam.

Verwijderd

MSHOME staat bij veel windows versies standard aan. Dat zal het zijn.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heeft niks met @home te maken, MSHOME is een werkgroepnaam die bij sommige installaties standard ingevuld staat, net als WORKGROUP.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

DAlchemist schreef op 13 oktober 2004 @ 19:34:
Euhm nee, MSHOME is de standaard werkgroep naam in Windows. Daar heeft @Home niks mee te maken.
Er zit dus waarschijnlijk een machine op je netwerk waar of iemand de netwerkinstellingen van heeft teruggezet of een vers geinstalleerde machine die nog niet goed geconfigureerd is.

Verwijderd

MSHOME is volgens mij een van de standaard namen van een werkgroep die windows kiest als je zelf geen werkgroep/domein kiest geloof ik.

//volgens mij had iemand dat al gepost :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 19:38 ]

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 15:50

Nobby

Nuts!

* Nobby rent huilend weg. ;)

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nope, werkgroepnaam van een maat van me, ivm LANs enzo

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:41

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie zegt : MSHOME is een standaard workgroup naam :+

Tijd voor een nieuwe sig..