Philips DVP 520 - Playstation 2/Xbox

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 18:16
Ik zag in het krantje van de Mediamarkt de Philips DVP 520 dvd speler voor 66 euro, en dat is natuurlijk alles behalve duur, met Philips is ook niks mis. Ik zag op de site van kieskeurig dat ie geen DTS ondersteund,maar als ik kijk naar mijn collectie heb ik weinig DVD films met DTS, en zit het erop dan toch draai ik meesta Dolby Digital,het is een speler met gewoon vrij weinig extra poeha, en dat zie ik graag.
Ik heb geen interesse in features waar je uiteindelijk toch niks mee doet..nu mijn vraag, ik heb een PS2 en Xbox(waarvan ik nog de DVD kit moet kopen.)

Ik kijk m'n dvd films op de PS2 maar ben nooit vreselijk weg geweest van de beeld kwaliteit , gewoon OK, maar goed, doe ik er verstandig aan deze Philips te halen? Ik bedoel, is het 't waard aangezien ik een PS2 heb? Mensen hier met deze speler?
Of moet ik voor 30 euro die dvd kit van Xbox kopen? Erg belangrijk vind ik beeldkwaliteit en die schijnt erg goed te zijn, volgens veel reviews is die te vergelijken met de duurdere spelers.

Verwijderd

Ik zou eerst eens kijken hoe je de beeldkwaliteit met dvd van je Xbox vind ;)
Ik weet het niet, maar misschien is die wel zodanig hoog dat je niet eens meer aan die Philips denkt..
De aansluiting kan ook veel schelen (composite, s-video of component/RGB) :)

• devilsnight
Maar dan moet ik eerst 30 euro uitgeven voor die Xbox dvd kit, pas dan kan ik zien of ik er tevreden mee ben.

Verwijderd

devilsnight schreef op 13 oktober 2004 @ 19:32:
Maar dan moet ik eerst 30 euro uitgeven voor die Xbox dvd kit, pas dan kan ik zien of ik er tevreden mee ben.
Is er niet ergens een winkel die die dingen verkoopt met een 'niet goed geld terug' garantie o.i.d.?

• devilsnight
Geld krijg ik nooit terug, wel een bon en die kan je dan weer besteden aan iets anders maar dat ben ik helemaal niet van plan. Denk dat ik de speler gewoon haal.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ik heb de ervaring dat xbox-en (iig de eerste generatie) erg kieskeurig zijn met het afspelen van dvd's. Veel films slikt dat ding gewoon niet. Weet nog goed hoeveel gezeik we er in de videotheek mee hebben gehad toen die dvd-kit uit kwam.

Denk dat je beter af bent met die standalone dvd speler. Ondanks dat de dvd ondersteuning in de nieuwere generaties xbox-en vast wel verbeterd is.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Wij hebben hier thuis ook een xbox staan, en aangezien het tot begin dit jaar de enige standalone met dvd afspeel mogelijkheid was, heb ik daar natuurlijk veel films meegekeken.

Op zich goede kwaliteit, op kleiner en groter scherm (geen breedbeeld/lcd/plasma getest), alleen waar ik wel af en toe last van had, is dat de xbox bij sommige dvd's gewoon compleet begint te schokken. Dit zou eigenlijk niet moeten gebeuren, maar ik ga er van uit dat het de warmte is of alleen typisch iets voor mijn xbox. Ik heb er verder ook nog geen aandacht aan besteed, maar het is iets om over na te denken. De xbox en playstation zijn gericht op het spelen van spelletjes. Een dvd speler is toch meer gemaakt voor het afspelen van dvd's en dergelijke media. Ik ken het philips systeem verder niet, maar 66 euro voor een dvd speler van philips is niet gek.

Het is uiteindelijk maar +- 40 euro duurder dan de dvd playback kit.

De afweging die je moet maken is, hoevaak kijk je dvd's? Vindt je het erg (als het nodig is) de xbox te moeten resetten en scene selection moet doen? Aangezien je verteld dat de philips geen poespas en onnodige functies heeft, weet ik ook niet of dit geld, maar op de meeste dvd spelers kan je ook jpeg laten zien, en meer van dat soort functies die je af en toe gebruikt, waar je ook aan kan denken.

Maar het feit dat hij geen DTS ondersteund is wel iets om naar te kijken. Ik denk dat je de dvd speler van philips wel langer wilt gaan gebruiken, dus dan is het kijken naar de toekomst misschien ook handig. Betaal je nu weinig geld voor een dvd speler en moet je binnen een jaar weer het zelfde bedrag neertellen? Of koop je nu voor wat meer geld gelijk een goede dvd speler, met de functies die je in de toekomst nodig hebt?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, groot lapje tekst :). In iedergeval denk er goed over na, maar niet te lang, anders is het aanbod weg :).

Kijk voor nog wat technische achtergronden naar de FAQ van tweakers.
Vooral de volgende FAQs:
Wat is het voordeel van Dolby digital boven Dolby prologic?
Wat is DTS en wat is het voordeel van DTS boven Dolby digital?
Fire_escape schreef op 13 oktober 2004 @ 20:03:
Ik heb de ervaring dat xbox-en (iig de eerste generatie) erg kieskeurig zijn met het afspelen van dvd's. Veel films slikt dat ding gewoon niet. Weet nog goed hoeveel gezeik we er in de videotheek mee hebben gehad toen die dvd-kit uit kwam.
Ik heb tot nu toe met de dvd's die ik heb geen kieskeurig-problemen gehad, maar ben ook niet echt de eerste generatie xbox bezitters. Maar volgens mij is de dvd speler van de xbox nooit verwisseld(nog steeds SamSung dacht ik, zal het even controleren, er kunnen aan deze tekst dus geen rechten ontleend worden }) )

[ Voor 13% gewijzigd door dev icey op 13-10-2004 20:07 ]

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
zelf heb ik nooit kritiek gehad op de beeldkwaliteit van DVD's op een PS2. het enige minpunt is de irritante besturing met een controller, maar daar is aan te wennen (en ik ben te cheap om geld uit te geven aan een remote setje :P)

• devilsnight
Bedankt voor het advies, maakt niks uit dat het een lap tekst is, ik lees graag, hehe :D

Dit is trouwens de DVD speler

http://www.consumer.phili...E1JMVJJ0RMRCSHQVHKFSESI5P

Kijk je hebt gelijk over DTS, maar echt zo'n gigantische DVD kijker ben ik nou ook weer niet. Ik heb niet eens echt veel films, en ik kan me niet herinneren dat ik een DVD film echt met DTS gekeken heb, altijd DD,maar toch...tja...stel je wil het toch wel een keer gaan proberen (ik zal eens checken of ik nog dvd films met DTS heb, kan ik ze op de PS2 uitproberen en DTS proberen)dan is het toch jammer
dat je speler het niet ondersteund. Ik was vooral gelijk geintresseerd door die goed betaalbare prijs en het merk, met Philips is niks mis.

De DVD speler kostte eerst in de 80 euro bij MM en andere zaken, nu 66. Echt een aanbieding van hun,omdat ze natuurlijk twee jaar bestaan nu. Als ik naar een Philips dvd speler ga kijken die wel DTS ondersteund denk ik dat ik flink duurder uit ben, maar dat ga ik dus nu eens even checken eerst op Kieskeurig.

[ Voor 42% gewijzigd door devilsnight op 13-10-2004 21:23 ]

• dev icey
devilsnight schreef op 13 oktober 2004 @ 21:16:
Bedankt voor het advies, maakt niks uit dat het een lap tekst is, ik lees graag, hehe :D

Dit is trouwens de DVD speler

http://www.consumer.phili...E1JMVJJ0RMRCSHQVHKFSESI5P
Volgens mij bedoel je eerder de Philips DVP 520

Ik denk dat je toch beter voor de dvd speler kan gaan, omdat die daar meer voor gebouwd is dan de xbox/ps2. De philips heeft zo te zien meer functies en aansluitingen, en zal waarschijnlijk wel beter beeld produceren (kan ook aan de huidige kabels liggen).

Uiteindelijk is alleen de keuze, een duurdere/betere dvd speler en er langer mee doen en meer en betere functies hebben, of deze kopen en over een jaartje weer een nieuwe (ligt eraan wat je dan nog wil). Maar daar gaat je vraag niet over :).

De philips ondersteunt trouwens geen DivX (in het geval dat je dat in de toekomst wilt gebruiken).

Trouwens slechte beeldkwaliteit kan ook aan je tv liggen, dus of de kwaliteit beter wordt is niet te zeggen.

edit:
Divx talk added

[ Voor 11% gewijzigd door dev icey op 13-10-2004 21:25 ]

• devilsnight
Televisiie is naar mijn mening weinig mis mee :D
Thomson Breedbeeld . Zojuist met iemand op MSN gekletst even, erg dom van me, maar mijn DVD speler hoeft niet perse een DTS decoder te hebben, mijn Marantz SR4200 receiver ondersteund dat, dat had ik zelf ook kunnen weten natuurlijk.

[ Voor 64% gewijzigd door devilsnight op 13-10-2004 21:46 ]

• dev icey
devilsnight schreef op 13 oktober 2004 @ 21:31:
Televisiie is naar mijn mening weinig mis mee :D
Thomson Breedbeeld . Zojuist met iemand op MSN gekletst even, erg dom van me, maar mijn DVD speler hoeft niet perse een DTS decoder te hebben, mijn Marantz SR4200 receiver ondersteund dat, dat had ik zelf ook kunnen weten natuurlijk.
In dat geval zou ik gewoon hem halen, behalve als je van plan bent divxjes te kijken. 66 euro is niet duur voor zon dvd speler :). In iedergeval hoop ik voor je dat je hem nog kan krijgen, actie is al tijdje bezig.

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik heb zelf een (omgebouwde) xbox met speciale RGB/DD5.1 kabel. beeldkwaliteit is perfect (op sony 82cm 100hz bb tv). zelfde als mijn sony dvd 535 en yamada 6000 speler.
alle dvd's worden afgespeeld, originele en gekopieerde. voordeel van xbox is dat ook divx wordt ondersteund.
tevens dd5.1 en dts ondersteuning.
Ik zou die kit kopen voor dvd als ik jou was...

• devilsnight
Nah, heb gekozen voor een standalone player, klinkt goed hoor wat je vertelde,maar dat lees ik nu net pas,maar ach...het is niet erg, ik ben erg , ERG tevreden :D

Heb de DVD speler hier staan, erg leuk design, lekker plat, altijd handig.
Beeldkwaliteit is perfect ,let wel, mede dankzijk de geweldige Ouhlbach scartkabel, want met een cheap-ass kabel ziet het er dus ECHT minder scherp uit.

Prima speler verder, navigeren gaat lekker vlot, ik bedoel dus , van scene naar scene als je een DVD kijkt,met PS2-DVD merkte ik altijd traagheden hierbij, hier is het werkelijk amper een seconde en de volgende scene is er al, bij PS2 echt niet.

Ben ook blij dat ik gisteren nog even met een kennis op MSN babbelde, had ik dat echter niet gedaan, en ik had misschien de keuze gemaakt voor een duurdere speler te gaan die wel DTS zou ondersteunen, zou dat erg zonde van het geld zijn nu . Mijn Marantz SR4200 ondersteund DTS , net Finding Nemo gecheckt, nou echt top hoor. Wist gewoon totaal niet dat ik niet perse een DVD speler moest hebben die DTS ondersteunde, had het wel kunnen weten though, volgende keer ff denken Devilsnight, haha ;)

Verwijderd

Linkjes naar dubieuze site's zien we liever niet.

Alle info staat op de site :P

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 11:17 ]

• devilsnight
Nah, niet meer. Als er nou haast geen leuke games zouden zijn dit jaar dan zou ik het overwegen (omdat je dan ook vaak van die vage japanse games kan spelen enzo, en weet ik veel allemaal) maar er komen juist genoeg geweldige games aan, dus ik vermaak me wel.

Heb toen de PS2 net uitkwam , em laten ombouwen,omdat hier maar geen leuke games uitkwamen (echt leuke,en in de VS wel) PS2 is echter stuk gegaan door het 'swappen' , cd laser is stuk gegaan erdoor..etc..etc..nah, niet meer , ik koop m'n games nu, komt genoeg leuks uit en erg leuk om een collectie op te bouwen :D
Pagina: 1