Toon posts:

[XP] BDOS Stop code: 0x0000008e*

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een vraagje, maar zal eerst effe uitleggen hoe het in elkaar zit...

ik heb het probleem dat mijn pc regelmatig op heel irritante momenten reset zonder ook maar iets van aanzet te geven. Hij start gewoon de pc opnieuw op alsof ik op reset zou drukken. en elke ik terug in windows kom zegt hij dat de pc hersteld is van een ernstige fout. nu dacht ik dat het aan windows lag, dus ik installeerde gewoon windows opnieuw... maar bleek het probleem dus niet opgelost te zijn. nu gebeurd dit dus tijdens het spelen van spellen, tijdens installaties, tijdens gewoon maar chatten, tijdens films kijken,... elk moment dat je je maar kan inbeelden heb ik last van die regelmatige plotse reset.

Ik vroeg mij het volgende af, is het door een virus? en zo ja, hoe krijg ik die weg of hoe los ik het probleem op, want norton anti virus met laatste updates vind niets...

Verwijderd

1. Probeer eens te scannen met een andere virusscanner. Bijvoorbeeld f-prot of avg, deze zijn gratis.
2. Scan op spyware, met ad-aware, ook gratis
3. Doe een hardware check, op de ultimate boot cd staan tig tooltjes hiervoor

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

4. Heb je automatisch rebooten aanstaan? Dit valt te vinden bij Deze Computer > eigenschappen > Geavanceerd > Opstarten en herstellen (oid) instellingen :)
Verder, als je dat uitzet en je krijgt een BSOD, kan je hier kijken waar het aan kan liggen.

[ Voor 37% gewijzigd door pasta op 13-10-2004 19:27 ]

Signature

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Zulke problemen als je omschrijft worden 9 van de 10x veroorzaakt door óf kapotte hardware of door hardware die niet goed met elkaar samenwerkt.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
F_GOD schreef op 13 oktober 2004 @ 20:32:
[...]
hmmm, en hoe kan je achterhalen aan welke hardware het dan ligt?
[...]

is gebeurd, ben benieuwd wat het nu zal doen...
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 19:23:
1. Probeer eens te scannen met een andere virusscanner. Bijvoorbeeld f-prot of avg, deze zijn gratis.
2. Scan op spyware, met ad-aware, ook gratis
3. Doe een hardware check, op de ultimate boot cd staan tig tooltjes hiervoor
all done, niets resultaat...

[ Voor 32% gewijzigd door leon1e op 14-10-2004 18:29 ]

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
[...]
is gebeurd, ben benieuwd wat het nu zal doen...
Als je windows een probleem krijgt zal je via deze manier een foutmelding krijgen in de vorm van het welbekende blauwe scherm. Hiermee kom je meestal wel iets verder.
[...]

hmmm, en hoe kan je achterhalen aan welke hardware het dan ligt?
Je zou bijvoorbeeld memtest kunnen draaien om te kijken of het aan je geheugen ligt.
Zoeken op google naar 'memtest'

Of je kan tools van je harde schijf fabrikant gebruiken, om te kijken of daar een fout ligt?

Maxtor
Western Digital

Of het ligt aan je voeding, dan zul je naar je voedingswaarden moeten kijken in o.a. je bios, of de meegeleverde tools van je moederbord.

Het kan ook aan je geluidskaart, videokaart liggen, daar zou je ook naar kunnen kijken, volgens het trial and error principe. Maar wacht maar eerst de BSOD(blauwe scherm) af. Tussendoor kan je wel je hardeschijf en geheugen controleren, al duurt je geheugen controleren, wel aardig lang.

Verwijderd

Topicstarter
thx, ik zal met verdere info komen als ik het blauwe scherm kreeg, zodat ik mss iets meer te weten kan komen, want heb ook al verschillende keren blauw scherm gehad van combi, webcam/digitale camera met mijn usb tv kaart. maar dat is opgelost op de één of andere manier, dunno hoe ik het voor elkaar kreeg...

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 11:20
In mijn ogen een voeding of temperatuur probleem. :Y) Wat zijn je temps en voltages? En de systeemspecs?

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

In ieder geval iets hardwarematigs (of de aansturing daarvan). Op mbm.livewiredev.com kun je motherboard monitor 5 downloaden. Als je hiermee eens je temperaturen erbij pakt (vooral na een crash wel handig) en de voltages, dan kunnen we hier wat meer vertellen.

Wat ook nog wel eens wil gebeuren is het gebruik van een brakke driver. In dat geval staat de naam van die driver in je bsod.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
heb het weer gehad en dus ook die bsod heb er effe foto van genomen, vond et nogal veel om op te schrijven :p

foto is te zien hier

wat denken jullie, want ik word er niet veel wijzer van. maybe you guys can help...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 01:09 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb deze stop code: 0x0000008e door google gegooid en toen kreeg ik deze pagina van microsoft support die denkt dat het een RAM probleem is.
Je kan memtest proberen zoals boven al is gesuggereerd en anders de reepjes eruit halen en er weer in doen, desnoods (als je meer dan 1 reepje hebt) een voor een. Meer is ook te vinden via de link.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
In de windows directory kun je een map vinden die heet minidump, hier in word bij de eerste boot na BOSD een dump (blauwe scherm) weg geschreven.
Op de site van ome Bill kun je een debug tool downloaden waar me je deze bestanden kunt uitpluisen naar de oorzaak. Dit heeft mij al eens een driver probleem helpen oplossen, dankzij de genoemde bestands namen.

Naar ik meen heeft er dit jaar ook nog een artiekel gestaan in de C'T

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Het zou heel goed een RAM probleem kunnen zijn, kijk eens naar het laatste woord van je BSOD :X Helemaal corrupted, dat kan afaik bijna nergens anders liggen dan in het RAM.

Verwijderd

Topicstarter
heb dat progje laten runnen en had 11 errors op 120% coverage. ik heb er tijdje terug wel 512mb bij gestoken, maar daarvoor had ik het ook al, dus het zou dan wss aan mijn 256 liggen die er al in zat. maar zal vanavond als ik terug kom van het werk eens kijken wat hij doet met die memtest als ik die 256 er uit gehaald heb...

edit: zouden die errors kunnen gebeuren omdat de ram er niet goed is ingeplugd? en indien zo, is het dan opgelost met hem er uit te halen en opnieuw er in te pluggen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 09:34 ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Verkeerd inpluggen lukt je eigenlijk niet ;) als ie er niet 'goed' inzit doet ie het helemaal niet.

Je kunt aan het adres van de fout zien in welk reepje de fout(en) zit(ten). Als er bijvoorbeeld een fout zit op 14 MB en het eerste slot is gevuld met die van 256, dan is het dat reepje. Op dezelfde manier: Als de fout op 300MB zit, dan is het die van 512.

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Controleer je 'fans' eens (voeding & processor & videokaart).
Als deze 'vol' zitten, kan dit ook wel eens de oorzaak zijn.
(warmte probleem door 'slechte' koeling).

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Zou je de volgende keer de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knop even willen gebruiken F_GOD? Dan ziet het er niet zo onduidelijk uit :).

Verder het verzoek om zelf ook een beetje resarch te doen, zo had je bijv. ook zelf even kunnen zoeken op google of got naar deze foutmelding :). En zou je de volgende keer ook het os in de titel willen vermelden, tussen [ ] haken?

Verwijderd

Topicstarter
koeling is niet het probleem, heb nog maar net alles uitgekuist een maand terug en 2 fans erbij gestoken... dus denk niet dat het aan koeling ligt... kga zo effe proberen met die ram eruit te halen, btw, had deze middag een nieuwe error...

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op 14 oktober 2004 @ 18:28:
Zou je de volgende keer de [afbeelding] knop even willen gebruiken F_GOD? Dan ziet het er niet zo onduidelijk uit :).

Verder het verzoek om zelf ook een beetje resarch te doen, zo had je bijv. ook zelf even kunnen zoeken op google of got naar deze foutmelding :). En zou je de volgende keer ook het os in de titel willen vermelden, tussen [ ] haken?
sorry daarvoor, ben nog maar noob in die dingen, en vrij onzeker in wat ik doe. vandaar dat ik zoveel vragen stel...

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weer met google: klik voor c000021a. Die schijnt te maken te hebben met "Goback" wat bij Norton systemworks zit. Volgens microsoft support kan je dit gewoon uninstallen.
0xc0000005 schijnt te maken te hebben met Defrag en hier is een fix voor. Het probleem staat beschreven voor windows 2000, maar ik neem aan dat dat niet zoveel uitmaakt.
Ik vraag me wel af of dit afzonderlijke problemen zijn of allemaal (indirect) het gevolg zijn van je eerste probleem.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

Topicstarter
uhuh, vroeg ik me ook af, daarom zette ik het ook hier, want nu heb ik mijn probleem opgelost met max payne 2, wat ook niet meer wou draaien, naja, vanaf het spel zelf begon sloeg ie elke keer vast, maar filmpjes of zo deed ie wel, en nu doet ie et weer, maar ook alleen maar tot level 2, dan slaat ie weer vast met het feit dat ie iets niet kan lezen. maar denk dat het vast slaan van max payne ook met dat prob te maken had in een zekere vorm...

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 20:59:
uhuh, vroeg ik me ook af, daarom zette ik het ook hier, want nu heb ik mijn probleem opgelost met max payne 2, wat ook niet meer wou draaien, naja, vanaf het spel zelf begon sloeg ie elke keer vast, maar filmpjes of zo deed ie wel, en nu doet ie et weer, maar ook alleen maar tot level 2, dan slaat ie weer vast met het feit dat ie iets niet kan lezen. maar denk dat het vast slaan van max payne ook met dat prob te maken had in een zekere vorm...
Aangezien je in memtest errors tegen kwam zou ik tcoh je geheugen er zo in zetten dat je daar geen errors mee krijgt.

Trial and Error: stop je geheugen in banken, draai memtest. Fouten -> haal 1 module eruit? Memtest: nog steeds fouten haal nog een module eruit? Geen fouten dan weet je dat 1 van die sloten of geheugenmodules brak is. Gewoon blijven proberen tot je het probleem gelocaliseerd hebt, want dit lijkt op een geheugen probleem.

Als je geen fouten krijgt in memtest gewoon gaan computeren en kijken of je nog steeds blauwe schermen krijgt. Zo ja? Misschien is andere hardware ook kapot, als dat zo is zou het kunnen dat bijvoorbeeld je voeding je hardware aan het afbreken is, of gewoon stom toeval.

In iedergeval, onderneem zelf wat meer actie, want je laat ons hier toch het meeste werk doen, en ik denk dat we je nu genoeg informatie gegeven hebt, dat je toch zelf aardig veel kan testen. In een van me vorige posts heb ik ook nog links gegeven naar sites met programmas voor o.a. je harde schijf, om die te controleren.

In iedergeval, ga ff met je geheugenmodules aan de slag, want ik denk dat het waarschijnlijk toch daar ligt. Succes :Y)

Plus: Het feit dat je ook problemen krijgt met software kan betekenen dat de programmas hun data niet meer kwijt kunnen/ophalen, waardoor die ook fouten gaan geven.

[ Voor 5% gewijzigd door dev icey op 14-10-2004 22:32 ]

Pagina: 1