sorry voor de vage topic-titel, maar kon niets beters bedenken.
Ik zit met het probleem dat ik een variabele probeer aan te spreken waarvan ik zeker weet dat ie gezet is, maar als ik 'm dan wil echoën begint PHP toch te zeuren dat ie niet gezet is.
levert de volgende output op:
subp kan uit een GET of POST request komen. Vandaar dat ik ergens eerder in m'n code nog
doe.
Voor de zekerheid heb ik het ook getest wat ie doet als ik dat weghaal, maar blijft hetzelfde rare verschijnsel geven.
ohjah en:
register_globals staat op off
error_reporting staat op E_ALL
PHP Version 4.3.2
Werk nu al ruim een jaar op die server, er is niets gewijzigd de afgelopen tijd en heb nog nooit zoiets vaags gehad.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik zit met het probleem dat ik een variabele probeer aan te spreken waarvan ik zeker weet dat ie gezet is, maar als ik 'm dan wil echoën begint PHP toch te zeuren dat ie niet gezet is.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| if (!isset($subp)) { echo "subp is niet gezet, maar wordt nu op 1 gezet<br>\n"; $subp = 1; } else { print_r($_POST); echo "\nsubp is wel gezet: ".$subp; } |
levert de volgende output op:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Array ( [p] => 2 [subp] => <br /> <b>Notice</b>: Undefined variable: subp in <b>[knip]/page.2.php</b> on line <b>28</b><br /> [nextsub] => 1 [vraag_alt] => 51 [maxsub] => 12 ) subp is wel gezet: <br /> <b>Notice</b>: Undefined variable: subp in <b>/[knip]/page.2.php</b> on line <b>28</b><br /> |
subp kan uit een GET of POST request komen. Vandaar dat ik ergens eerder in m'n code nog
PHP:
1
2
3
4
| if (isset($_GET['subp'])) $subp = $_GET['subp']; elseif (isset($_POST['subp'])) $subp = $_POST['subp']; |
doe.
Voor de zekerheid heb ik het ook getest wat ie doet als ik dat weghaal, maar blijft hetzelfde rare verschijnsel geven.
ohjah en:
register_globals staat op off
error_reporting staat op E_ALL
PHP Version 4.3.2
Werk nu al ruim een jaar op die server, er is niets gewijzigd de afgelopen tijd en heb nog nooit zoiets vaags gehad.
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?