Ik heb vandaag vernomen dat als je een pc ontvangt waarop windows xp voorgeinstaleerd is, dat het NIET mogelijk is een gewone format uit te voeren. Je moet zelf een speciale procedure toepassen. Kan mij iemand die procedure eens uitleggen?
Je hebt onzin vernomen 
Waarom zou je geen gewone format kunnen doen? Heb je het al geprobeerd?
Zorg wel dat je je productkey bij de hand hebt (zit als het goed is op je systeemkast geplakt (moet zelfs officieël geloof ik)) en dat je eventuele "bios-partities" of andere enge dingen wel in tact laat (hoewel ik die zelf ook altijd wegtyf
)
Waarom zou je geen gewone format kunnen doen? Heb je het al geprobeerd?
Zorg wel dat je je productkey bij de hand hebt (zit als het goed is op je systeemkast geplakt (moet zelfs officieël geloof ik)) en dat je eventuele "bios-partities" of andere enge dingen wel in tact laat (hoewel ik die zelf ook altijd wegtyf
[ Voor 56% gewijzigd door RobIII op 13-10-2004 18:29 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Welja, ik heb reeds in een andere topic over een probleem van mij gesproken,
[rml][ XP] 'Boot sector write failure' na format - PC boot niet*[/rml]
maar omdat dit toch iets helemaal nieuw is en om het overzichtelijk te houden deze topic.
Het komt erop neer dat op mijn laptop windows xp pre-installed was en dat ik ze niet kon verwijderen. Ik moet nu wel zeggen dat mijn bron, een netwerkbeheerder is, dus ik vertrouw die toch wel.
maar omdat dit toch iets helemaal nieuw is en om het overzichtelijk te houden deze topic.
Het komt erop neer dat op mijn laptop windows xp pre-installed was en dat ik ze niet kon verwijderen. Ik moet nu wel zeggen dat mijn bron, een netwerkbeheerder is, dus ik vertrouw die toch wel.
Heb je niet toevallig iets van virusprotection aan staan in je BIOS ofzo? Het moet gewoon kunnen, een schijf is een schijf en ik kan me niet herinneren dat ik het ooit niet heb kunnen doen....en ik heb toch al heel wat pc-tjes gezienVerwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:31:
Welja, ik heb reeds in een andere topic over een probleem van mij gesproken,
[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 13-10-2004 18:37 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Verwijderd
1. Wil je weten of je HD corrupt/defect is, probeer dan de diagnose tool die de fabrikant levert. Kun je niet nagaan van welk merk de HD is, dan weet je waar je naar moet zoeken op internet.
2. Ik kan me voorstellen bij een laptop dat bepaalde partities systeeminfo (BIOS e.d.) bevatten en dat je die niet mag verwijderen. Heb je dat toch gedaan kijk dan of je de originele cd's hebt en of je deze onmisbare partities zodoende kunt terug zetten.
3. Ik zou Windows XP weer installeren met behulp van de originele cd's die je meegeleverd hebt gekregen.
4. Heb je geen originele cd's meer, kijk dan op de website van de fabrikant of er evt. nog wat te downloaden valt.
2. Ik kan me voorstellen bij een laptop dat bepaalde partities systeeminfo (BIOS e.d.) bevatten en dat je die niet mag verwijderen. Heb je dat toch gedaan kijk dan of je de originele cd's hebt en of je deze onmisbare partities zodoende kunt terug zetten.
3. Ik zou Windows XP weer installeren met behulp van de originele cd's die je meegeleverd hebt gekregen.
4. Heb je geen originele cd's meer, kijk dan op de website van de fabrikant of er evt. nog wat te downloaden valt.
Tool van de hardware fabrikant heb ik niet, want ik weet neit welke hardeschijf in mijn laptop zit (absoluut nergens te vinden, kheb alle boekjes gelezen die ik gekregen heb)
De recovery cd geeft als foutmeldin, can not write to drive c
WIndows xp cd-rom, ook uitgerust om partities te verwijderen en zo, kan ook niets veranderen
Ik kon in dos wel nog lezen maar niets verwijderen of openen van de harde schijf,
ik heb de pc terug gebracht naar de winkel
De recovery cd geeft als foutmeldin, can not write to drive c
WIndows xp cd-rom, ook uitgerust om partities te verwijderen en zo, kan ook niets veranderen
Ik kon in dos wel nog lezen maar niets verwijderen of openen van de harde schijf,
ik heb de pc terug gebracht naar de winkel
Pagina: 1