K8N-E Dlx + A64 3200: Machine_check_exeption BSOD

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120879

Topicstarter
ik heb nou zo'n 3 weken ook een amd64 met de volgende systeem specs

asus k8n-e deluxe met bios versie 1005
amd 64 3200 new castle
512mb pqi geheugen
400watt zalman voeding
nvidia fx5200 via pci
120 gb hd WD 8mb cache
dvd brander
dvd speler
windows xp professional SP1

De eerste 2 weken heeft dit systeem zonder enige problemen gewerkt. maar de laatste dagen heb ik last van het volgende probleem:
als ik de pc opstart krijg ik de volgende melding: Link
eerst dacht ik het geheugen maar dit heeft de eerste 2 weken perfect gewerkt en memtest geeft 0 errors aan. ik heb geen ander geheugen om het uit te proberen! ook niemand die ik ken :S
toen dacht ik de voeding maar een 400watt zalman lijkt me wel genoeg en de voltlijnen zijn helemaal stabie (max 1% afwijking) ook heb ik geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten maar dat werkt ook niet.
windows opnieuw installeren ook niet
drivers op de cd geprobeert en de nieuste drivers ook geen verschil.
ik ben nou toch eigenlijk ten einde raad is dit een bekend probleem want ik zag in de zoekfuctie van got ook dit topic: link maar daar schoot ik dus niet veel mee op. ik heb hier verder helemaal geen test materiaal dus die optie valt ook al af. dus iemand?

Edit:
in dit topic is het ook al met een amd64

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 13-10-2004 22:50 . Reden: Links gemaakt + 1 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122175

Link doet het niet :S dus je probleem is nogal onduidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:07
En wanneer krijg je dit probleem, je zegt na het opstarten, maar als je dan herstart, doet hij het dan wel? Mijn laptop heeft een 2800+ cpu, en heeft ook die error als hij een koude boot maakt, moet daarom ook terug.

Op de support site van microsoft ( http://support.microsoft.com/?kbid=329284 ) staat dat het dus best veel kan zijn, moederbord, cpu geheugen.... lastig he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
na zo'n keer of 3 doet hij het wel. de temperatuur is overigens goed maximaal 50 graden. en 36 ilde
ik had het topic gekopieerd van een andere plek in dit forum misschien dat daarom de links weg zijn. ik zou ze even terug proberen te zetten

Edit:
linkjes gemaakt

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 13-10-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51
Anoniem: 120879 schreef op 13 oktober 2004 @ 19:04:
na zo'n keer of 3 doet hij het wel. de temperatuur is overigens goed maximaal 50 graden. en 36 ilde
ik had het topic gekopieerd van een andere plek in dit forum misschien dat daarom de links weg zijn. ik zou ze even terug proberen te zetten

Edit:
linkjes gemaakt
Ik heb hetzelfde of iets soortgelijks op hetzelfde mb icm met de Zalman, een athlon 64 3000 en heb misschien iets soortgelijks. De mijne start pas op na een reset en geeft daarvoor niet eens beeld. Eerst moet ik op de piep wachten. Dan reset indrukken en dan start hij door. Wel zonder foutmelding trouwens. Bij mij is de VGA (ati 9700) de boosdoener. Herkent ie waarschijnlijk de eerste keer niet ofzo. Wachten op biosupdates denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55

Bjk

objectief2 schreef op 14 oktober 2004 @ 09:33:
[...]

Ik heb hetzelfde of iets soortgelijks op hetzelfde mb icm met de Zalman, een athlon 64 3000 en heb misschien iets soortgelijks. De mijne start pas op na een reset en geeft daarvoor niet eens beeld. Eerst moet ik op de piep wachten. Dan reset indrukken en dan start hij door. Wel zonder foutmelding trouwens. Bij mij is de VGA (ati 9700) de boosdoener. Herkent ie waarschijnlijk de eerste keer niet ofzo. Wachten op biosupdates denk ik
Ik had een zelfde soort probleem met mijn ati poosje geleden alweer, mischien heb je er wat aan: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/634635///

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm had vanmorgen geprobeerd er ander geheugen in te zetten (corsair 400mhz 256mb) en een andere videokaart (geforce 3 agp slote 1,5 volt) maar het probleem blijft helaas
ik moet er bij zeggen dat de pc wel helemaal stabiel is als hij eenmaal is opgestart. dat kan ik hem gewoon 100% gebruiken zonder problemen of blauwe schermen het is echt alleen maar bij het opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb geprobeerd windows 2000 professional te installeren. de instalatie ging wel. maar deze windows blijft gewoon hangen bij het opstarten inplaats van een blauw scherm te geven. bij deze windows kom ik er na een keer of 3 opstarten er wel in hetzelfde als bij xp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113051

Anoniem: 120879 schreef op 17 oktober 2004 @ 20:34:
ik heb geprobeerd windows 2000 professional te installeren. de instalatie ging wel. maar deze windows blijft gewoon hangen bij het opstarten inplaats van een blauw scherm te geven. bij deze windows kom ik er na een keer of 3 opstarten er wel in hetzelfde als bij xp
wat instellingen van je geheugen misschien? @ bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke instellingen moet ik dan pakken nou staat alles op auto
maar met ander geheugen deed hij het ook niet.
bij windows 2000 krijg ik ook af en toe de melding:(bsod bij opstarten) in acceble boot device

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 19-10-2004 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik weet nou eindelijk waar het probleem vandaan komt nou nog alleen maar de oplossing.

als ik een windows installeer gaat dat goed. ik kan echt wel hem wel 100keer op laten starten zonder problemen. maar als ik de drivers installeer dat blijft hij hangen. maar als ik dan bij apparaat beheer de NVIDIA Network Bus Enumerator uitzet is het probleem verholpen. maar als die uitstaat doet mijn lan het niet meer. ik heb nou 3 verschillende versies van de drivers uitgeprobeert. hoe los ik dit nu dus op. is het een hardware probleem of een software probleem. als het een software probleem is kan deze wel verplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-06 13:22
Hier was het zelfde probleem, toen ik een dvd speler van lite-on er in had gezet (zelfde mobo & proc). nu heb ik gedaan wat blueone al zei de NVIDIA Network Bus Enumerator uitgezet. nu lijkt het probleem idd opgelost, maar hier werkt de netwerkkaart ook niet meer :(

*edit: Ik heb de NVIDIA drivers opnieuw geinstalleerd ditmaal zonder de IDE Driver, dus nu werkt het netwerk wel gewoon en heb ik nog geen bosd gehad van de dvdspeler hopen dat het zo blijf :)

[ Voor 29% gewijzigd door Newjersey op 20-10-2004 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is dit nou gewoon wachten op updates of wat? of gaat het nooit werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 15:39
Je zegt dat je alles op AUTO hebt staan.
Heb je uberhaupt wel IETS ingesteld in je BIOS, of heb je er gewoon niets aan gedaan?
Niets instellen in het BIOS is ook niet goed, denk aan dingen als je onboard devices, opstart volgorde, Plug&Play OS etc.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
onboard en opstartvolgorde wel plug&play bios niet. ik zou vanavond nog wel heel de bios gaan doorspitten maar zijn er ook bepaalde instellingen te wijzigen die met de brander te maken hebben want daar ligt het probleem DVDRW1640 icm K8N-E -> machine_check_exception BSOD

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 20-10-2004 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55

Bjk

Plug&play bios aanzetten, dat verhielp een probleem met de netwerkkaart bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
het is dus 100% zeker de brander ik heb hem geprobeerd in een andere pc met het hetzelfde mobo en meteen kwam de fout. maar hoe kan ik dit nu dus oplossen

EDIT: het is opgelost door de ide-drivers van microsoft te gebruiken inplaats die van nvidia

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 120879 op 20-10-2004 19:55 ]

Pagina: 1