Toon posts:

Geheugen problemen A7N8X Deluxe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds ik m'n computer zelf heb samengesteld en in elkaar gezet problemen gehad met m'n
geheugen. Moederbord: A7N8X Deluxe v2.0, geheugen TwinMOS (2x) 512Mb PC3200 CL2.5. Ik
heb nu vier keer geheugen terug moeten sturen naar de winkel omdat het in memtest86 niet goed
bleek te zijn. (Mijn originele geheugen was volgens memtest86 niet goed, maar dit gaf geen
problemen met crashes, daarna heb ik geupgrade naar 2x 512Mb, en recentelijk XP2200+ -->
XP3200+.)

Nu heb ik ergens in de sticky pagina's van dit forum gelezen dat problemen met deze combinatie
bekend zijn. Op de pagina van Asus daarentegen staat dit TwinMOS geheugen tussen de gecertificeerde producten.

De vraag is nu of memtest86 onafhankelijk van je moederbord kan testen of het geheugen kapot is. Het begint aan het onmogelijke te grenzen om zo vaak achter elkaar kapot geheugen te krijgen, lijkt me. Het is niet zo dat stabiliteitsproblemen pas na een tijdje onstaan; ik had problemen bij iedere upgrade. Het lijkt me dus niet waarschijnlijk dat m'n moederbord/voeding de boel vernield.

Verwijderd

Ik heb ook probs gehad met de A7N8x Deluxe i.s.m. Twinmos. Het schijnt aan Twismos te liggen, nadat ik 2x mem heb teruggestuurd, heb ik mem van MDT genomen. Dit loopt zonder problemen zelfs op 225MHz. Ik zou als ik jou was gewoon voor ander mem gaan.

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49
Na verschillende posten gelezen te hebben betreffende geheugen problemen op een asus a7n8x deluxe reageer ik ook maar even.
Ik heb dus totaal geen problemen met dit bordje, ik heb zelfs 3 verschillende merken geheugen er in zitten en alles draait zonder probelemen, memtest, sisoft sandra, het gaat allemaal foutloos!!
Ik heb:
512 mb Hyundai HYMD264 646B8J-D43
512mb No Name
256mb Kingmax MPXB62D-38KT3R-FHA

Misschien dat dit je helpt met je keuze van ander geheugen.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Het ene Twinmos geheugen is het andere niet. Kijk even naar de serie nummers of chipset dan zul je zien dat daar behoorlijke verschillen inzitten bij twinmos.
En i.d.d. is van de combi A7N8X i.c.m. Twinmos bekend dat het niet altijd goed gaat (maar er zijn ook verhalen waar het weer wel goed gaat). Gebruik de search even om zelf een oordeel te vormen.
Als jij 4x dezelfde chipset hebt gehad dan verbaast het me niet dat je al 4x je geheugen hebt moeten vervangen. Let dus op: merknaam zegt niks, kijk naar de series en chipset.

Dual channel veroorzaakt ook nogal wat problemen. Misschien aardig om eerst eens een reepje te testen.
Anders wil spelen met voltages ook nog wel wat helpen.
Als dat niet helpt: toch ander geheugen

AdB

Verwijderd

Bij 2x 512MB dubble sided ram moet je in de bios de cpu performance op disable zetten... op Enable wil het nooit stabiel lopen