[xp] "hide extensions for known file types" --> registry

Pagina: 1
Acties:

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Ik ben met behulp van de guide op http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/ een geautomatiseerde Windows XP installatie aan het maken, en hierin wil ik graag zien dat de optie hide extensions for known file types automatisch bij een installatie wordt disabled, echter kan ik, via zowel google als de search hier op GOT niet vinden waar ik dit in het register kan aanpassen.

Tevens geldt dit voor de 'show hidden files' optie, die je ook in het zelfde schermpje kan invoeren.

Weet iemand waar dit kan?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Dat wordt als het goed is opgeslagen in de ShellState van de Explorer.
HK_CU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ShellState.

Verander maar eens wat settings, als het goed is veranderd die key ook mee.

Anders moet je even een trail downloaden van bijv. Wise for Windows Installer of Installshield. Dan capture je je wijzigingen en vind je zelf waar ie die opslaat.

Pvouput live

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Krypt schreef op 13 oktober 2004 @ 17:42:
[...]

Anders moet je even een trail downloaden van bijv. Wise for Windows Installer of Installshield. Dan capture je je wijzigingen en vind je zelf waar ie die opslaat.
Dan kun je beter gebruik maken van Sysinternals Regmon :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 07:40
Hehe.. ik moet je gelijk geven; had daar nog niet eens aangedacht. Is wel een heel stuk simpeler :)

Pvouput live

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Spider.007 schreef op 13 oktober 2004 @ 17:45:
[...]

Dan kun je beter gebruik maken van Sysinternals Regmon :)
offtopic:
Eench is :Y) , echter dat ding vangt zoveel dat je vaak door alle wijzigingen/read/write-actie's het bos niet meer ziet... :|

Zit 'ie niet hier?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced in de value genaamd "HideFileExt"? Zet die eens op 0?

edit:

Net effe getest, en hij gaat inderdaad van 1 naar 0 en andersom als je dat vinkje aan/uit zet...

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 13-10-2004 17:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

RobIII schreef op 13 oktober 2004 @ 17:47:
[...]

offtopic:
Eench is :Y) , echter dat ding vangt zoveel dat je vaak door alle wijzigingen/read/write-actie's het bos niet meer ziet... :|

[..]
Mwah; daarvoor zit er toch een filter ingebakken? Gewoon filteren op explorer.exe en je ziet al een stuk minder bomen en een stuk meer bos :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• JozyDaPozy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-03 17:25
Wow! Het werkt perfect! de "show hidden files" zat daar trouwens ook, namelijk: "hidden" op 1 zetten :)

Thanx voor de snelle replies!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

hier was ik ook erg benieuwt naar (ben ook bezig met slipstreamen)
dus dit komt mooi uit, thx :P
Pagina: 1