Toon posts:

Bios Paswoord Hacken

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heel lang geleden las ik op dit forum over een programmaatje waarmee je het paswoord op je BIOS kon achterhalen...
Ik heb hier dus zo'n mobo liggen met een paswoord op de BIOS, en kom er dus niet in...

Weet iemand een link naar zo'n progje...

Of zijn er nog betere/handigere trucs?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Kopieer deze link, en hit enter.
www.11a.nu/FILES/!BIOS / SRC/DOS/unpacked/BIOS320.EXE

Als dit proggie niet werkt, heb ik zelf nog wel 1, mail me, of effe via ICQ

Mzzl Diamon

And The Only One

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 17:56
euhm of je maakt gewoon ff contact tussen de twee short cuts op je moederbord
zodat ie alles weer kwijt is

.

• Diamon

Diamon

The Weird One

T'sja, als we zo gaan beginnen,
sloop dan effe de batterij er uit, of zet 220 volt op je Bios chip, is hij ook alle data kwijt.

O'ja haal dan wel effe de chip er uit, anders frituur je de plank mee.

Mzzl Diamon

And The Only One

• harley
  • Laatst online: 29-08 17:56
diamond op ieder moederbord zitten twee hiervoor speciaal gemaate soldeerpuntjes of soms zelfs met een jumpertje wat je bios reset

.

• Diamon

Diamon

The Weird One

Weet ik harley, als het goed is zit dat op elke plank, maar was al in een melige bui.
Kon ook niet laten om effe een opmerking er op te maken.

Sorry, was niet de bedoeling om bot over te komen

And The Only One

• Diamon

Diamon

The Weird One

Weet ik harley, als het goed is zit dat op elke plank, maar was al in een melige bui.
Kon ook niet laten om effe een opmerking er op te maken.

Sorry, was niet de bedoeling om bot over te komen.

Mzzl Diamon

And The Only One

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Nu we het toch over bios passwords hebben: zelfde probleem had ik tijdje geleden ook, afijn, ik de remedies van stal gehaald, chip eruit gehaald, batterij eruit gehaald... ok !hij vraagt niet meer naar password, maar nu vraagt hij naar het ROM password... :( errug vaag, er zaten dus twee passwords op?? Kent iemand dit probleem? BTW, het is een award bios op een 486 bord.

aAarGhh

Verwijderd

Vele Award BIOS'sen hebben een "algemeen" password: AWARD_SW (dus met HOOFDLETTERS en een underscore).

BDW, wat is een "paswoord"? 't Is ofwel engels, dus "password" ofwel nederlands, dus "wachtwoord" of "toegangscode" of zoiets. Maar geen half-kromme vertalingen aub.!

• jw
  • Laatst online: 29-08 08:40

jw

dat progje voor het achterhalen van je bios-wachtwoord is alleen te gebruiken als je echt 'in het systeem zit' -> iemand moet je dus toegang geven tot de pc en dan pas kun je achter het wachtwoord komen...

kijk even op neworder.box.sk

• schumacher
  • Laatst online: 11:26
Ik heb dus een soortgelijk probleem met een laptop (Compaq Armada 1130 - Pentium 120). Hierop zit een Power-on password. Ik heb al vanalles geprobeerd: bios-batterij eraf, configuratie-disks van Compaq (die wou hij niet lezen :() enz.

Ik kan nu ook geen BIOS-hacker gebruiken, want de computer wordt helemaal niet gestart. Soms wel, dan komt hij in windhoos, maar dan werken toetsenbord en muis weer niet. :(

Het is een vaag verhaal, ik weet het, maar ik hoop dat je er wat van kunt maken en dat je een oplossing weet.

Verwijderd

Heb hetzelfde met mijn inmiddels vervroegd-naar-het-graf gestuurde Compaq gehad. Heb de batterij vervangen nadat de vorige er zeg maar twee dagen uit was en toen ging alles weer goed.

Ben overigens wel van mening dat een Compaq het best werkt als hij uit staat. Maar daar heb je waarschijnlijk niets aan. :)

• schumacher
  • Laatst online: 11:26
De batterij van deze Compaq heeft er al een aantal keren een week of meer afgelegen. Dus daar ligt het niet aan. Volgens mij kan ik deze dus beter weggooien, tenzij iemand een nieuw (lees: ander) moederbord voor mij heeft.
Pagina: 1