Asus Geforce FX 5700 V9570TD conflict

Pagina: 1
Acties:

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:06
Hallo,

Een paar weken geleden heb ik een Asus Geforce FX 5700 V9570TD gekocht via http://www.alternate.nl. Alternate gaf geen informatie over het aantal bits dat de videokaart had dus ben ik gaan graven op de site van asus http://nl.asus.com/products/vga/v9570td/overview.htm. Ik dacht, joepie, 256-bit geheugenbus, kopen dus. Na wat problemen te hebben gehad met het in elkaar zetten van de pc, waar een week overheen ging kreeg ik van een vriend de lavalys Everest home edition toegestuurd. Ik heb in de everest software gekeken hoeveel bit de videokaart was, dit was maar 128-bit.

Als eerste heb ik toen contact opgenomen met Asus, ik vond immers dat het hun schuld was, jammer genoeg wacht ik nog steeds op hun reply. Nu wil ik dus toch een andere videokaart en heb ik met alternate contact opgenomen. Ik heb ze het hele verhaal verteld en zij zeggen dat ze niets voor me kunnen doen omdat de verkeerde informatie op de site van asus staat en niet op hun site. (Mocht iemand behoefte hebben aan de hele emailwisseling wil ik hem wel later posten)

Nu is mijn vraag:
Wie is hier verantwoordelijk voor? Asus vanwege de verkeerde informatie of Alternate vanwege het ontbreken van informatie?

Alvast bedankt voor de goede en serieuze reacties :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

Verwijderd

als je zelf mischien ff meer research had gedaan wist je dat een GeForce FX5700 nooit een 256bit geheugenbus heeft maar een 128bit dus als oip de site van asus 256staat is asus verantwoordelijk

• Yofresh
Ik dacht dat ik na het zoeken van het aantal bits op de site van asus wel genoeg reserach had gedaan, niet dus...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:26

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
K*T voor je... ik was ook genaaid toen ik precies zo'n kaart kocht... ik dacht al van 'er zijn toch helemaal geen FX5700 kaarten met 256bit :?' dus toch niet... ik heb hem gewoon kunnen ruilen met n andere kaart, maar dat kwam omdat die videokaart conflicten gaf met mn tv-kaart/mobo en die allemaal bij hun gekocht waren (andere winkel dan de jouwe)... dus ik zit nu op n ASUS Radeon 9600XT/TD 128MB werkt in alle opzichten beter dan de ASUS V9570/TD 256MB (dus met 128bit) en geeft nog veel mooier beeld ook :)... maar dat is niet echt een antwoord op je vraag... ik denk ook dat ASUS aansprakelijk is... had ASUS niet zo'n nummer dat je kon bellen? of is dat niet voor NL?

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 13-10-2004 19:24 ]

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

• Yofresh
Ja, tot nu toe heb ik ze alleen nog maar gemaild, en daar heb ik nog nooit reply terug op gehad. Maar dat ga ik nu toch maar es doen, nu de gesprekken met alternate.nl vastlopen

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

waar heb je hem gekocht bij alternate het product gaf niet de kwalitiet die de fabriek aangaf die die had aangezien je hem niet bij de fabriek heb gekocht maar bij alternate zal alternate deze kaart gewoon terug moeten nemen

schakel anders de consumentenbond in

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En nog gebeld / gefaxed / gemailed ???
Zou fijn zijn voor het verloop om ons op de hoogte te houden....

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Pagina: 1