Problemen met Seitec USB-stick

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-06 21:35
Hallo tweakers,
Ik heb een probleem met mijn Seitec 256 MB USB2.0-stick (1022). Op mijn laptop en mijn game pc die beide USB2.0 hebben doet de usb stick het niet goed. Hij deed het altijd goed op mijn game pc. Ik kan de usb stick niet formatteren op deze pc en laptop en als ik een bestand naar de usb stick wil zenden wil dat ook niet. Het gekke is dat de usb stick wel goed werkt op mijn 2 compaq's met usb 1.1, daarbij is niks aan de hand.
Ik gebruik op alle pc's windows xp pro sp2. Ik heb ook al geprobeerd met de software die bij de stick is geleverd maar dat hielp ook niks. Ook heb ik de chipsetdrivers al geupdated.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-06 07:24
Zet eerst die (halve) firewall uit van XP. En probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dxta
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

dxta

Moo!

oheng schreef op 13 oktober 2004 @ 16:24:
Zet eerst die (halve) firewall uit van XP. En probeer het dan nog eens.
Wat heeft een firewall in godsnaam te maken met een USB stick? :?
Hij wil toch niet connecten naar het internet ofzo...

Omelette du fromage!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik heb de firewall van windows uitgezet maar hij geeft bij het formatteren nog steeds de fout "kan formatteren niet voltooien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Iemand nog een idee ik kom er echt niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ik noemde de Firewall van XP omdat ik eerder problemen heb gehad ermee, o.a. met Bluetooth via USB (ok, dat is TCP/IP-based, dus dat is logisch) en een USB fotocamera.

Maar goed, heb je al geprobeerd de USB stick te formatteren met FAT en/of met FAT32? Probeer beide bestandsystemen. En zit er ook een schrijfbeveiliging op de stick? Staat vast wel wat over in de handleiding.

En sinds welk moment heb je dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik heb geprobeerd te formatteren met fat en fat32. Op mijn pc's met usb2.0 ging dat niet goed en op de pc's met usb 1.1 wou dat wel goed. Ik heb het probleem al een tijdje omdat ik de usb stick niet zo vaak meer gebruik maar volgens mij begonnen de problemen toen ik mijn usb stick had aangesloten op mijn laptop die ik toen nieuw had. Dat is een Acer Travelmate 292LCi. De schrijfbeveiliging van de usb stick staat niet op write protected. Zou het probleem iets te maken kunnen hebben dat op de ene pc usb 1.1 zit en op de andere 2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ja, dat kan wel kloppen met die verschillen. Je hebt zeker geen USB hub om ertussen te zetten? Lijkt me een geval van te weinig stroom op de USB poorten. Je zou eens andere USB poorten kunnen proberen, bijvoorbeeld die aan de voorkant van de "USB 2.0 PC", indien die er zijn.

Want met je USB stick lijkt niks aan de hand te wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik heb geen usb hub er tussen zitten, ik zou eens proberen of de usb stick het beter doet op de andere poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Heb heb even verschillende usb poorten geprobeerd op mijn laptop en game pc maar het is niet gelukt. Ik heb trouwens op de laptop en game pc een usb muis aangesloten. Maar als ik die loskoppel doet de usb stick het ook nog niet :'(. Is er niet een tooltje waarmee je usb sticks kunt controleren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Een tooltje waarmee je USB sticks kan controleren? Je kunt de standaard error-checking van Windows Explorer gebruiken om te zoeken op geheugenfouten. Maar omdat dit zo'n vaag probleem is, denk ik toch echt dat het probleem bij de stroomvoorziening van de USB poorten ligt. Omdat die USB stick wel gewoon goed werkt in de USB 1.1 PC's. Ik heb daar zo niet een programma voor dacht ik.

Wat je nog wel kunt proberen is in de Device Manager -> Universal Serial Bus Controllers -> Standard Intel USB Controller -> en dan in een van de tabbladen de "Disable USB Error Correction uitschakelen". De exacte benamingen kan ik verkeerd hebben, maar ik denk dat het wel kunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik heb de usb-foutcorrectie uitgeschakeld maar het had geen effect... ;( Ga nu op zoek naar een tooltje dat de stroomvoorziening voor usb poorten kan regelen hoop dat dat bestaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Dus mijn probleem blijft onopgelost??? Ik heb de usb stick nog bij iemand anders geprobeerd die ook een laptop met usb 2.0 heeft maar daar deed die het wel goed. Hij wou m goed formatteren en verder was het ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ik bedenk me ineens: zorg ervoor dat je niet een "Quick format" doet met de USB device. Doe altijd een volledige format. En heb je het probleem ook als je de pc opstart met de stick al in het USB slot?

Voor de rest zou je kunnen overwegen een USB hub of een PCI USB-uitbreidingskaart te kopen. Want het ligt toch echt aan je USB poorten op je moederbord. Hoewel je nog even zou kunnen testen of je met een ander besturingssysteem zoals bijv.Knoppix hetzelfde probleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109106

Heb je al een usb-format tool gebruikt? Zo niet probeer deze eens http://h18007.www1.hp.com...dt/us/download/20306.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik formatteer altijd volledig dus daar ligt het niet aan. Ik heb ook even opgestart met de usb stick aangesloten maar dat hielp ook niet. Ook heb ik de usb stick al geprobeerd op linspire 4.5 maar dat werkte ook niet. Met de hp usb formatter kan de usb stick ook niet geformateerd worden..... Ik heb weinig hoop dat de usb stick het nog gaat doen op mijn computers met usb 2.0 :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ik denk dat Elsewhere bedoelt dat je je USB stick op een "Goede" PC moet formatteren met dat programmaatje. En dan kijken of je wel I/O acties kunt doen op de andere PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik heb de usb stick geformatteerd met dat hp format progje, dat wou wel maar hij doet het nog steeds niet op de andere pc's.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
kijk eens in de bios: "USB device voltage"

in mijn bios (asus P4BGL-VM) kan ik het voltage instellen: low-medium-average-high.

verder wil ik ook even melden dat ik wel eens problemen heb met mijn usb stick van medion. hij schakelt zich zelf aan en uit. terwijl hij er gwn in zit! heel vaag. een reset doet dan wonderen... hierover heb ik nog steeds geen oplossing. ik heb hem op high gezet en het valt mij op dat de problemen nu minder zijn.

kan het mischien te maken hebben met de voeding? dat de 5.5lijn te zwak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
In de bios kan ik zulke instellingen niet veranderen. Bij mijn usb stick is het ook zo dat het lijkt dat je m dr uit haalt en er weer in doet maar dat doe ik dan helemaal niet. Dat doet ie trouwens als ik er iets heen wil kopieren of van lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Iemand nog een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
waarschijnelijk is het interrupt probleem.

verwijder de drivers, schakel onnodige onboard aansluiting uit en installeer de driver voor de stick opnieuw.

maakt de usb stick wel verbinding met de moederbord. word hij op andere pc's wel herkent(met win xp). je zegt dat je de chipsetdrivers heb geupdate... probeer eens een oudere driver daarvan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilcodl
Ik ben naar Norrod gegaan en kreeg deze keer wel een nieuwe usb stick die nog onder de garantie viel :D Bij het testen bij hun computers deed de usb stick het ook niet op usb 2.0 . De USB stick was dus waarschijnlijk wel gewoon stuk. In ieder geval iedereen bedankt die heeft gereageerd op die topic! Hij mag dus op slot.

[ Voor 10% gewijzigd door wilcodl op 28-11-2004 16:38 ]

Pagina: 1