[Ghost] Hoe bootable DVD met image te maken? *

Pagina: 1
Acties:

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08 18:55
Hallo, ik heb het volgende idee voor een image.
Je kan van de norton cd booten en van daaruit de image kiezen toch die op je schijf staat ?
Nu wil ik een image maken op een DVD waar ook Norton Ghost bij op komt, zodat ik kan booten vanaf cd.
Vanuit daaruit kies ik de image die op de dvd staat.
Is dit mogelijk ?
Omdat ghost een bootable cd is, moet ik in nero een boot file aangeven ??
zoja welke moet ik hebben dan om hem bootable te maken.
Kan iemand mij helpen aan de instellingen ?

hartelijk dank

Maarten

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je iets duidelijk zijn? Volgens mij gebruik je de term CD en DVD namelijk door elkaar in je post. Je wilt zowel de image als Ghost op DVD zetten; en vervolgens booten vanaf CD? Of bedoel je te booten vanaf DVD? En waarom zou dit trouwens niet mogelijk zijn? Heb je het al eens geprobeerd? :)

Norton Ghost 9 vraag > [Ghost] Hoe bootable DVD met image te maken? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
How To Create A Bootable Ghost Rescue CD werkt ook voor dvd's. Je kunt die handleiding gewoon volgen. Natuurlijk kun je de image split size dan wel groter dan 640/690 MB instellen.

• mregeling
sorry spider, zo bedoel ik het ook.
ghost en de image op een DVD
alleen me vraag was hoe ik hem dan bootable krijg weer , de cd van ghost is bootable maar als ik weer wil branden met image erop dan is hij niet bootable.
na het werk ga ik eff lezen wat CatCP gepost heeft, dit zou waarschijnlijk de oplossing kunnen zijn
bedankt!

• mregeling
met die handleiding, lukt dat ook met ghost9 ??
je moet ghost opstarten in dos ??
en vanuit daar een image maken of heb ik het nu mis...

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb eerlijk gezegd Ghost 9 nog niet getest (ik ben bij 7.5 blijven steken ;)). Heeft Ghost 9 niet langer de welvertrouwde ghost.exe die enkel onder DOS werkt?

Nu in principe maakt het niet uit hoe je de image aanmaakt. Via ghost.exe, via GhostCast,... zolang je maar een image krijgt die op je cd/dvd past (of opgesplitst is zodat ie over meerdere cd/dvd's gaat).

Maar wil je de rescue cd maken zoals beschreven in mijn handleiding, dan moet er wel een DOS ghost.exe client zijn om de image terug te zetten op je harddisk. Ik kan me niet inbeelden dat Norton/Symantec beslist hebben deze compacte maar extreem krachtige DOS-applicatie niet langer bij Ghost te bundelen.

Verwijderd

mregeling,

Ik zit met een soortgelijke vraag w.b. Ghost 9.

Er is niet echt een oplossing gepost zie ik.

Ben je er al uit, zo ja , wil je die dan met ons delen.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik vrees dat bovenstaande link geen oplossing biedt voor Ghost 9 - meest recente versie - Helaas.

Volgens mij moet je bij Ghost 9 booten met de standaard Norton Ghost 9 cd en dan vervolgens de image zoeken en installeren.

Bij de vorige versie - Ghost 2003 - hoefde deze omweg helemaal niet. Ik heb geen idee waarom ze dit bij Symantec veranderd hebben?

De originele Ghost rippen & burnen op een writable is geen optie, geloof ik. Die cd is bij het opstarten van Windows niet bootable en dus niet te gebruiken. (Of is daar een trucje voor?) Misschien dat ze het de piraten moeilijker en/of onmogelijk willen maken.

Wie het weet mag het zeggen.
Pagina: 1