[ATI]Radeon 9600XT

Pagina: 1
Acties:

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Ik heb nieuwe pc staan hier met het volgende erin:

Asus A7V880
2 x 256MB DDR400
Asus Radeon 9600XT
AMD Sempron 2800+
Windows XP Pro NL

Het probleem is als volgt:

Als de computer opstart na de Windows installatie is er niets aan de hand. Als ik vervolgens de ATI drivers installeer, haalt niet uit of ik de nieuwe (4.9) gebruik of die van ASUS cd, na de reboot krijg ik geen beeld meer. Ook als ik er een andere monitor op aansluit of als ik hem op de DVI gooi, blijft het probleem zich voordoen.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Bekend probleempje met de Asus 9600XT. Heb zelf ook zo'n kaart maar dit probleem is me onbekend. Heb je al een firmware update geprobeerd, indien die er is?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• kropsla
Firmware update voor kaart is niet beschikbaar, wel heb ik bios geflashed naar de meest recente uitgave, dit mocht het probleem niet verhelpen.

Volgende wat ik ga doen is de kaart omwisselen voor een Sapphire kaart, daar heb ik namelijk meer ervaring mee in combinatie met dit board.
Wel een erg grappig geval, asus kaart met asus mobo en dit is niet met elkaar compatible. :)

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Het zal wel compatibel zijn hoor. Maar wat voor fout geeft hij als je de pc opstart met drivers?

• kropsla
Geen, maar zelf ben ik wel zo ver dat ik contateer dat het gewoon niet samenwerkt.

Hij geeft namelijk geen fout, hij geeft alleen geen beeld zodra windows beeld moet geven (met het laden van die drivers).

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

Exirion

Gadgetfetisjist

kropsla schreef op 14 oktober 2004 @ 16:54:
Wel een erg grappig geval, asus kaart met asus mobo en dit is niet met elkaar compatible. :)
Ik heb er eerder over gelezen; het is een bekend probleem. Raar maar waar :X

Lees deze topic eens door:

[rml][ 9600XT] Het problemen-topic[/rml]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 07:39
Ik heb een zelfde probleem ook gehad met mijn Sapphire 9600XT...de oplossing voor mij was : Ati Hotkey Poller uitschakelen bij services (msconfig).
Pagina: 1