Toon posts:

Voodoo 3 2000 overclocken

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gekeken wat ik met overklokken kon bereiken Ik heb het progje van 3dfx gebruikt. Het blijkt dat als ik mijn clock snlheid ipv op 143 op 150 zet dat dan de score van 3d mark 2000 omlaag gaat.

Heeft iemand hier een verklaring voor?

Mijn systeem:
AMD K6-2 300@350
128 Mb
Voodoo 3 2000
Win98

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb je hem wel gekoeld? V3 wordt standaard al heel heet.. ik heb hem met fan op 175MHz lopen en hijs wel sneller.

En hoeveel langzamer is ie bij jou dan geworden? En heb je de test wel meerdere keren gedaan? Ik denk dat je CPU de bottleneck is.. kan gewoon niet sneller..

Verwijderd

Topicstarter
Heb em idd niet gekoeld, maar ik hoopte dat ie me iig een score kon geven.

Ik zal eens een koelertje erop plakken.

Score ervoor was 951 ongv.

Als ik een 500 AMD op mn mobo plak zou het dan beter gaan?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb toevallig een K6/2 500. Met mn voodoo3 2000(PCI) haal ik ong. 1300-1350 3Dmarks.. als ik hem niet overclock 1260 ofzo..

dat ie bij jou na overklokken iets langzamer ging kan natuurlijk ook wel gewoon toeval zijn. Bij mij wisselt de score ook aldoor een beetje.. en oververhitting zal ook nog wel geen probleem zijn, want je hebt hem maar 7MHz overgeklokt..

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
jongen heb ook zo'n ding [gehad]..en heb er een coolertje op gezet..en toen de bios van een v3 3000 erin gegooid[dan loopt hij standaard op 166 ipv. 143, en ken je hem duurder verkopen...]en dan ken je hem handmatig nog verder brengen tot aan de ong. 180Mhz

let wel je ken er geen bios van een 3500 ingooien, want daar zit allemaal van tv shit in...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Hier draait ie ook keurig op een 3000 BIOS. Fan erop en draaien maar. Vooral in de hogere resoluties geeft overklokken gewoon wat meer sjoege. UT in 1280 bij 1024 in 16 bit, hmmmm.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Hoi! :+

reken maar op een instabiele kaart en haast geen snelheids winst |:(

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Heb ik ook wel eens gehad met mijn voodoo 3 2ooo pci. van tot 155 gign ik ietsje ohoog daarna daalde mijn score alleen maar.

Ik denk dat het aan 3dmark ligt.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1