WMA met DRM converteren?

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 23:02
Hey,

Ik heb al geruime tijd een iRiver iFP-180T. Deze MP3-speler kan volgens de specificaties ook WMA-bestanden aan. Ik speel ook diverse WMA-bestanden af met deze speler, dus dat gaat prima.

Vandaag heb ik Windows Media Player 10 geïnstalleerd. En ik ben onmiddelijk de "MSN Music Shop" beginnen te verkennen. Ik heb mijn eerste liedje gekocht en gedownload. Afspelen op de PC gaat perfect.

Nu wou ik dit liedje ook kopiëren naar mijn MP3-speler. Eerst met Windows verkenner. Als ik dan mijn MP3speler dit liedje aanduidt staat er als titel "WMA DRM" en begint het niet af te spelen. Als ik nogmaals op 'play' druk, gaat hij gewoon naar het volgende liedje. Afspelen lukt niet.

Ik ga er vanuit dat dit met de DRM-beveiliging heeft te maken. Dus ik probeer de synchronise-functie van Media Player om het liedje op mijn MP3-speler te zetten. Ik krijg een cryptische foutmelding:
Titel: frmLicenseCheck_PopulateList
Boodschap: Error while checking licensing: -2147417851 Method '~' of object '~' failed

Ik kan mijn gekocht liedje dus niet op mijn MP3-speler zetten! :(

Vervolgens wou ik het WMA-bestand converteren naar MP3. Maar ik heb al enkele programma's geprobeerd en ik krijg steeds de melding dat enkel WMA's zonder DRM geconverteerd kunnen worden.

Mijn MP3-speler heeft trouwens de laatste firmware (1.22 UMS-versie).

Wie weet een oplossing?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Enige wat ik me a la minute kan bedenken wat wel gaat werken is:

Realtime afspelen en opnemen tegelijk.
Afspelen in WMP en gelijktijdig opnemen met je favo audiorecorder .
Hiervoor zijn geen kabels nodig. Je kan gewoon je wave-output (Of bij een geluidskaart van Creative 'What U hear' als input kiezen in je audiorecorder.

Niet de mooiste oplossing. Helemaal niet bij meerdere nummers.
Maar het werkt wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 15:41 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Ik ben dit probleem ook tegengekomen met mijn autoradio (MP3 speler die ook WMA aankan).

Met MusicMatch (kocht de liedjes van hun) kan je naar CD branden. Met hetzelfde programma kan je ook van CD rippen. Dit zijn normale funkties van de software.

offtopic:
Als ik deze mogelijkheden van de software niet mag melden (daar het een work around is voor DRM) verwijder deze post of knip dat stuk eruit

[ Voor 4% gewijzigd door Device Manager op 13-10-2004 16:01 ]

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• DriesA
Met MusicMatch (kocht de liedjes van hun) kan je naar CD branden. Met hetzelfde programma kan je ook van CD rippen. Dit zijn normale funkties van de software.
Bedankt voor de gouden tip!
Leve de herschrijfbare CD's. :)

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Rudolph
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 16:12
Het kan ook nog zonder de herschrijfbare cd. Brand er een immage van en rib die vervolgens

• DriesA
Hoe kan je die naar een image branden?
Ik gebruik Windows Media Player 10 hiervoor.

• DriesA
Okay,
Even naar boven kicken...

Misschien weet er nu iemand een antwoord op de volgende vraag:

Met Windows Media Player 10 kan je een WMA-bestand die beveiligd is met DRM-technologie naar een CD branden. Is er ook een mogelijkheid om dit WMA-bestand naar een image te branden? Hoe?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dit kan niet met windows media player. Een brand programma zoals nero kan het wel. :)

• DriesA
Dit is wat Nero me verteld:
19:54:39 #2 Text 0 File Reader.cpp, Line 126
Reader running

19:54:42 #3 CDADOC -2 File AudioCompilationImpl.cpp, Line 759
DRM-controle mislukt. Onvoldoende brandvergunning.
D:\Mijn Documenten\Mijn muziek\Faithless\I Want More (CD2)\01 I Want More (Radio Version).wma

19:54:42 #4 Text 0 File AudioCompilationImpl.cpp, Line 806
DRM: StartDrmRecording(RealRec:0, ImageRec:1, Copies:1)
DRM: Startsession(D:\Mijn Documenten\Mijn muziek\Faithless\I Want More (CD2)\01 I Want More (Radio Version).wma with total 1 filename group burn licenses) => Error!
DRM: Cause: Wrong count is specified.
DRM: Abort burn process.

19:54:42 #5 Phase 169 File dlgbrnst.cpp, Line 1855
DRM-controle mislukt. Onvoldoende brandvergunning.

19:54:43 #6 Text 0 File AudioCompilationImpl.cpp, Line 828
DRM: DRM burn session terminated.

19:54:43 #7 Text 0 File AudioCompilationImpl.cpp, Line 857
DRM: Closing entire DRM handling. Bye.
Volgens Windows Media Player 10 kan dit bestand nochtans nog twee keer worden gebrand tot 31/12/2099.

Blijkbaar kan je toch geen WMA-bestanden die met DRM beveiligd zijn branden?

Pagina: 1