[XP] Windows XP Freeze spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
We draaien WinXP pro. Deze doet het al 2,5 jaar lang goed. Verder geen probs.
Verder draait het op een maxtor 12 GB (die is al wel weer een stukje ouder),
AMD TB 1,33 @ 1,2 (dit omdat een stukje van de core was afgebroken en hij niet meer @ 1,33 Ghz wilde lopen)
Verder geen specifieke rare dingen.

Vanmiddag heeft mijn broertje er voor het laatst op ge-msn't en gegamed. Opeens, tadaa, een freeze. Volgen hem had ie eventueel de muis eruit getrokken.

Was niet het geval, noch het toetsenbord. Echter deed niks het meer. Bij booten deed het toetsenbord het wel, ik kon in de bios (proc was 62 graden), en ging weer terug naar windows.

Veilige modus, foutopsporing, terug naar meest recente goedgelukte boot, niks hielp. Iedere keer freeze. Vanwege freeze wil die ook een diskcheck doen, maar nu loopt ie zelfs daarin vast.

Tijdje gewacht, opnieuw geboot (proc temp was gedaald tot 48 graden) en weer een freeze.

Uiteraard heb ik de search gebruikt maar dit levert of andere os'en op of oplossingen die niet gelden voor deze config.
Nou weet ik dat er een ander topic over freeze gaat, maar dit is een heel andere situatie en ik zoek een oplossing voor een systeem dat niet geformatteerd moet worden (worst case scenario, alleen als het niet anders kan).
Ik ben benieuwd naar de eventuele oplossingen

[ Voor 6% gewijzigd door Dethroned op 13-10-2004 15:25 ]

I got a problem-solver and its name is revolver

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

hang er eens een andere HD in...klinkt als een overleden HD imo

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-04 15:38

mickjuh

Good news everyone!

Zou ff proberen wat me voorganger zegt en anders is misschien je Pro gaarder geworden...

• Dethroned
Een andere hdd heb ik niet. Ik heb wel een hdd met SATA aansluitingen, maar die kan niet op dat moederbord (2,5 jr geleden uiteraard nog geen sata). Ik heb wel een andere hdd, maar daar staat geen OS op en die kan ik ook niet formateren, zonder 100GB aan dataloss. En ik kan niet op korte termijn 100GB gaan backuppen en dan die weer gebruiken.

• Dethroned
is het niet mogelijk om met een WinXP Home een soort van rescuedisk te creeeren ?

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Als je disc kapot is heeft dat geen zin. Maar freezt hij dus ook al in de veilige modus?

• Dethroned
yep. Hij freest ook in veilige modus. Wat echter mij verbaast is dat dat hij wel in het beginscherm komt

Verwijderd

Doe eens een badsector test op je schijf hiervoor kun je meestal wel een tooltje downloaden van de site van de fabrikant van je hdd. Mocht het idd zo zijn dat je last hebt van badsectors koop dan asap een andere ide schijf (non s-ata is nog steeds verkrijgbaar ;)) of een s-ata controller.

Je kunt ook dit tooltje eens proberen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 15:51 ]

• mickjuh

mickjuh

Good news everyone!

Vreemd probleem...

Misschien zijn er waarden aangepast in register?

http://gathering.tweakers...st_messages/727176////#37

Ik zeg maar wat, kijk ook eens even hier;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/957721///

Kan het geen virus zijn. Probeer een resuedisc van een virusscanner. Of probeer eens bij het opstarten ff op F8 te drukken en probeer "laatst werkende instellingen" ofzo. Kijk of die het dan doet?

Ik zeg maar wat hoor :) Weet echt niet waar het aan kan liggen

• Dethroned
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 15:47:
Doe eens een badsector test op je schijf hiervoor kun je meestal wel een tooltje downloaden van de site van de fabrikant van je hdd. Mocht het idd zo zijn dat je last hebt van badsectors koop dan asap een andere ide schijf (non s-ata is nog steeds verkrijgbaar ;)) of een s-ata controller.

Je kunt ook dit tooltje eens proberen.
"Please note that the restoration of the defective sectors will overwrite the original data."

Wil die best runnen als het echt niet anders kan ...

• Dethroned
mickjuh schreef op 13 oktober 2004 @ 15:49:
Vreemd probleem...

Misschien zijn er waarden aangepast in register?

http://gathering.tweakers...st_messages/727176////#37

Ik zeg maar wat, kijk ook eens even hier;

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/957721///

Kan het geen virus zijn. Probeer een resuedisc van een virusscanner. Of probeer eens bij het opstarten ff op F8 te drukken en probeer "laatst werkende instellingen" ofzo. Kijk of die het dan doet?

Ik zeg maar wat hoor :) Weet echt niet waar het aan kan liggen
Omdat mijn vader de pc 2,5 jaar al zo gebruikt en uiteraard geen backup heeft van whatsoever zoek ik naar de oplossing die het minst de data op de bruikbaarheid comprimeert.

Probleem is dus de freeze. Ik mis de luxe van een foutmelding }:O

Verwijderd

freezen kan trouwens door verschillende zaken komen waarvan een kapot gaande hdd er een is, alleen moet de freeze dan wel constant zijn. Het kan ook een brakke voeding of een te hete cpu/chipset zijn. Hang er gewoon even een andere voeding aan om uit te sluiten dat het aan de voeding ligt.

• Dethroned
Ik ga vandaag op onderzoek uit. Zal zo snel mogelijk damage report uitbrengen

Verwijderd

Controleer ook eens of de fan op je CPU het nog (goed) doet.

• Dethroned
Ah. Na wat klussen en klooien ben ik er nog steeds niet achter wat het exact triggert. Bij mijn vaders kast werd de pc graden, op mijn kamer slechts 50. Ik heb nu wel nog steeds een freeze alleen veel minder snel. Ik heb het geheugen verwisseld (van 2x128+1x256 => 1x256). Echter heb ik nu freezes die komen als ik ranapperatuur ga aansluiten terwijl hij al opgestart is. Dus bij mijn toetsenbord gaf hij error en later bij toevoegen muis. Na rebooten deed ie het al, echter na heeeeel wat geklooi wil die eindelijk een verbinding accepteren.
Zodra ik de utp kabel in de nic deed liep ie vast (een keer of 17). Daarna niet meer. Snap er echt niks van.

• nimm2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-04 22:24

nimm2

.

welk mobo zit er in die pc?

• Dethroned
nimm2 schreef op 17 oktober 2004 @ 14:31:
welk mobo zit er in die pc?
8)7 |:( :?

Vergeet ik zomaar antwoord te geven op de vraag. Heel logisch.
Het is een Abitch KT7RAID, jaja een oudje }:O

[ Voor 35% gewijzigd door Dethroned op 18-10-2004 18:22 ]

Pagina: 1