Toon posts:

[vraagje] S-ATA/IDE nieuwe installatie XP incompatibility

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste GOT-ers,

ik heb geen antwoord kunnen vinden op onze lieve vriend Google, en de GOTsearch heeft ook geen antwoorden. Ik heb in wat topics rond zitten neuzen, maar nou heb ik nog iets wat me dwars zit.

Ik heb laatst een 74GB Raptor gekocht(samen met andere mooie spulletjes voor een mod;)), en deze wil ik dus gaan gebruiken als C: oftewel Windows XP Pro schijf. Ik wil mijn oude WD120Gb 8mb cache gaan gebruiken als opslag. Op deze 120Gb, zit nu nog gewoon windows XP, en al mijn Files, nog geen partities(net Partition Magic 8 op de kop getikt).

Ok, dus wat ik moet doen(waarschijnlijk):
Ik koppel de oude 120GB los. De S-ATA Raptor sluit ik aan, dan hierop windows XP installeren(moet begin installatie F6 drukken las ik voor drivers). dan doet hij t dus mooi op rolletjes, maar als ik nou de oude (nog ongeformatteerde) 120Gb schijf aansluit, krijg ik dan geen incompatibility, of problemen omdat hier ook nog windows XP op staat?
Ik wil dit kunnen doen ivm het overzetten van bestanden etc.
klopt dit?

Alvast bedankt. :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Als je zorgt dat je bootvolgorde s-ata/scsi voor je HD staat, dan moet het goed gaan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ok heel erg bedankt. :)

Dus dan kan ik gewoon op mn 120gb komen?
Trouwens, wat gebeurd er dan met de Drive letter? mn 120GB heeft C:, en dat krijgt mijn Raptor natuurlijk ook, als ik windows daarop installeer. Krijgt mn 120gb IDE dan gewoon automatisch een andere letter?

Verwijderd

yups die krijgt nieuwe letter ;)

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 13:30

mickjuh

Good news everyone!

Gister precies zelfde gedaan.

160GB S-ATA aangesloten en 120GB waar 2 partities opstonden voor data gebruikt.

Koppel eerst ff die 120GB schijf los.
Bij bootwindow idd op f6 drukken en diskette met S-ATA drivers erin erop zetten.
Daarna ff die drivers installeren. Keuze voor winXP maken dan. Hierna kijken of je daadwerkelijk die 74GB schijf ziet. Zo niet dan heb je verkeerde drivers gebruikt.

Dan Windows installeren. Als dat helemaal gedaan is andere schijf eraan koppelen, mag nog gewoon op master. Naar de bios en ergens instellen dat S-ATA als boot moet geloof ik. Dan uit de boot-order die 120GB schijf halen.

Als het goed is moet hij het nu doen. Zo werkte hij bij mij in ieder geval wel.
Hij maakt voor die 120GB gewoon een andere drive-letter(s) aan. Zo kun je nog even data overpompen naar je nieuwe hdd ofzo :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx, heel erg bedankt! btw, ik kan die S-ATA drivers gewoon op internet vinden ofzo? zat namelijk niet bij mn HDD...

*speurt google af*

Edit: de site www.siliconimage.com ligt ergens in mn geheugen, heeft dat er wat mee te maken of niet? of hebben jullie ff een linkje? :p

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 15:35 ]

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 13:30

mickjuh

Good news everyone!

S-ATA drivers zaten bij mij op de cd van mijn moederbord. Zoeken even in de mapjes en daar staat ergens een "makeboot" ofzo. lege floppie erin :)

Ik had gister alleen dat ik het verkeerde mapje opende en een verkeerde diskette aanmaakte. Als je bij de de installatie in het begin op f6 drukt en dan winxp sata aanklikt en je krijgt daarna (als je lokatie moet opgeven) je s-ata schijf niet te zien dan heb je de verkeerde drivers ;)

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik geen up-to-date drivers downloaden ergens? Ik heb een Asus A7N8X-Deluxe, dus ga ff naar de site van Asus, beetje rondneuzen. =-)

maar bedankt mickjuh, als ik niets vind dan gebruik ik die op de cd staan. :)
Pagina: 1