Een goede dag mensen, flash is voor mij vrij nieuw so be nice plz
Ik heb gezocht naar manieren om een variable uit een .txt bestand te laden. Die variable bevat de naam van een geluid wat afgespeeld moet gaan worden. De eerste keer als er geladen wordt moet het geluid automatisch worden afgespeeld. Daarnaast heb ik een start en stop knop om het geluid nog eens af te spelen.
Ik heb tot nu toe de volgende code aan 'actions fot frame 1' hangen:
in het tekstbestand (Sound.txt) staat het volgende:
Nu heb ik dus een geluid 'Olifant' in mn library die moet worden afgespeeld. Aan de start-knop hangt de volgende code:
En bij de stop knop is dat 'StopAllSounds'
Voor de rest bestaat het geheel uit twee layers: Een layer acties en een layer Knoppen. Zou iemand mij verder op weg kunnen helpen? Bij voorbaat dank
Ik heb gezocht naar manieren om een variable uit een .txt bestand te laden. Die variable bevat de naam van een geluid wat afgespeeld moet gaan worden. De eerste keer als er geladen wordt moet het geluid automatisch worden afgespeeld. Daarnaast heb ik een start en stop knop om het geluid nog eens af te spelen.
Ik heb tot nu toe de volgende code aan 'actions fot frame 1' hangen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| geluid = "";
s = new Sound();
myData = new LoadVars();
myData.onLoad = function(success)
{
if (success)
{
geluid = this.waarde;
s.attachSound(geluid);
s.start(0,1);
s.Volume = 100;
}
else
{
geluid = "";
}
}
myData.load("Sound.txt");
stop (); |
in het tekstbestand (Sound.txt) staat het volgende:
code:
1
| waarde=Olifant |
Nu heb ik dus een geluid 'Olifant' in mn library die moet worden afgespeeld. Aan de start-knop hangt de volgende code:
code:
1
2
3
| on (release) {
geluid.start(0, 1);
} |
En bij de stop knop is dat 'StopAllSounds'
Voor de rest bestaat het geheel uit twee layers: Een layer acties en een layer Knoppen. Zou iemand mij verder op weg kunnen helpen? Bij voorbaat dank