Toon posts:

zalman 7000Bcu backplate probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een K8n Neo 2 platinum S939 en een zalman 7000Bcu
ik heb al veel gesearcht maar ik hoor steeds de 1 zegt origineel de ander zegt zalman.... :Z

wat is nu de beste bevestigings methode (en het veiligste) :)

originele backplate met langere schroeven? alleen dan weet je weer niet wanneer je op de grens zit van vastdraaien...(dalijk crush ik de cpu) en zit dit stevig vast :?

-of de originele eraf en de zalman backplate erop zetten.
maar is dit nu echt gevaarlijk voor het mobo?

-en wat is de beste manier om de backplate eraf te halen?
ik hoor van veel met een fohn. maar is de kans groot dat ik dan andere dinge kapot maak door de warmte?

hoe ga ik dan het beste te werk hoever afstand houden met fohn enz enz?
of kan ik dus beter de originele backplate gebruiken :X

• Arjen86
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb hem op mijn K8v Deluxe zitten, heb het hele mobo los gehaald en daar de backplate afgehaald, je zult al wel gelezen hebben dat het wat moeilijk gaat.

Toen het door Zalman bijgeleverde gebruikt.

Je moet gewoon weten, vast is vast, niet te ver doordraaien. Het lijkt me dat je dit wel zal lukken tenzij je een Yeti bent die zn kracht niet kent :+

Foto

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon de originele backplate erop gelaten (K8T neo). Ik had weinig zin om het hele moederbord weer uit te bouwen, dus eerst even geprobeerd met de originele en dat werkte ook prima. Gewoon de 2 schroeven om en om een stukje aandraaien totdat de koeler stevig erop zit. Ik heb hem vastgezet met de originele schroeven, dus niet die schroefjes die bij de zalman zitten.
Op de cpu zit zo'n beschermplaatje, dus crushen zal wel meevallen. Je moet natuurlijk niet als een gek die schroeven zover mogelijk proberen door te draaien :P Gewoon met beleid dus. En dan ff voorzichtig testen of de koeler er niet af dondert als je je kast weer rechtop zet en ook de temps even in de gaten houden.

Tot nu toe zit het bij mij stevig vast. Ik heb mn PC zelfs al met de auto vervoerd en dat ging ook allemaal goed.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 13-10-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
jah mobo is zowieso nog niet ingebouwd dus hoef t er niet uit te halen
heb nl heel nieuw systeem

3500+
k8n2
x800pro
antec 1080 amg
enz enz

ik ga denk fohne :Y)

andere mensen nog ervaringen hiermee? of andere manieren

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:52 ]

Verwijderd

Ik heb het er ook met de fohn en een tang afgekregen. Hoewel ik vond dat alles gloeiend heet werd raad ik het toch af met de fohn, er zitten namelijk nog componentjes in de opening van die backplate (bij de neo platinum toch, de neo2 weet ik niet).
Ik zou hem omdraaien (achterkant naar boven), met een tang langzaam de backplate proberen los te trekken en met je andere hand dicht bij het put waar je trekt het MB tegenhouden. Als dat niet lukt is het misschien de moeite waard om met een soldeerbout de plate proberen op te warmen. Dan warm je die componentjes daar in die opening ten minste niet zo fel op.

Veel succes!

Verwijderd

Ik ben hier ook mee bezig geweest, ik heb de originele backplate er gewoon afgedrukt, dat was niet zo moeilijk.
Ik heb nu alleen een probleem, als ik de backplate van de zalman erop zet en de Zalman 7000Bcu erop schroef dan wilt de hele pc niet starten.
Als ik daarna weer de originele koeler met originele blackplate erop zet dan doet de pc het weer wel.
Het lijkt wel alsof er kortsluiting gemaakt word, het vreemde is ook dat er helemaal geen rubber op die zalman backplate zit of zo.
Weet iemand mischien wat ik fout doe, klopt het dat er helemaal geen rubber op de zalman blackplate zit?

Verwijderd

Topicstarter
je hebt dus gewoon die "bitjes" aan de bovenkant eruit gedrukt?
kzal t proberen :)

hmm je probleem zal iets met kortsluiting te maken hebben.. :/ hij gaat gewoon niet aan???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 17:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:58:
je hebt dus gewoon die "bitjes" aan de bovenkant eruit gedrukt?
kzal t proberen :)

hmm je probleem zal iets met kortsluiting te maken hebben?
Yep zo heb ik em eruit gekregen, het is wel redelijk hard drukken, oppassen dus dat je niks beschadigt.

Waarschijnlijk kortsluiting ja, maar hoe los ik dat op. :?

Verwijderd

Topicstarter
kanje er geen stukje tape op plakke oid?

Verwijderd

Ik heb al een keer een stuk papier gedaan tussen het mobo en de backplate maar dat loste het probleem niet op, waarschijnlijk dat dat de kortsluiting niet echt tegenhoud.
ik heb al gekeken of ik het stuk rubber van de originele backplate kan halen maar dat krijg je er niet in 1 geheel vanaf, alleen kleine stukjes dus dat is ook geen oplossing.
Vind het wel raar dat zalman er zelf geen stuk rubber op heeft gedaan, de kans dat je kortsluiting krijgt met een stuk staal tegen je mobo is natuurlijk wel erg groot.

Hmm... nu ik erover denk, ik ga denk is isolatie tape op die backplate plakken, dat mag volgens mij geen stroom doorlaten, en moet volgens mij de kortsluiting wel kunnen tegenhouden. :)

Is het trouwens al gelukt om je backplate eraf te krijgen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 17:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:52:
Weet iemand mischien wat ik fout doe, klopt het dat er helemaal geen rubber op de zalman blackplate zit?
Normaal zit er op de backplate van zalman een soort karton laagje op hoor (licht bruin)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:23:
[...]

Normaal zit er op de backplate van zalman een soort karton laagje op hoor (licht bruin)
Oh ok, die zat er bij mij dus niet op, geen wonder dat ik kortsluiting krijg, lekkere productie fout dan, ik had hier ook me mobo mee op kunnen blazen, gelukkig is dat niet gebeurt.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op het moment heb ik ook een 7000B koeler op een K8N Neo2 mobo zitten. Originele backplate van de koeler kon je zo loshalen, zat vastgeplakt met een soort tape. Verder geen problemen...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

backplate van zalman is van plastic, dus geen probleem.
Originele backplate van Asus K8V SE Deluxe is van metaal en zit vast met dubbelzijdige plakzooi. Vreselijk om er af te krijgen, maar met geduld en een fohn wou het redelijk lukken.

Verwijderd

Mijn zalman backplate is toch echt van metaal niet van plastic.
de originele backplate is er via die bitjes zo uit te drukken, heb je helemaal geen fohn voor nodig.

Verwijderd

Topicstarter
de mijne is van plastic lol :) kga er nu aan beginne

Verwijderd

Topicstarter
LOL 1 min later al eraf ff drukke en hij was eraf 8)7 :P

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-08 16:16

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 18:49:
Mijn zalman backplate is toch echt van metaal niet van plastic.
de originele backplate is er via die bitjes zo uit te drukken, heb je helemaal geen fohn voor nodig.
Klopt, tegenwoordig zijn ze van plastic ipv staal, ik heb ook een stalen en bij mij zit er ook gewoon een laag karton op :? En aan de TS, het afhalen van de originele backplate is idd een eitje, en anders gewoon flosdraad gebruiken, ideaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door DaWaN op 13-10-2004 21:27 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
modjes wat mij betreft kan deze dicht... :)

[rml][ Ervaringen] MSI K8N Neo2 Platinum (-54G) S939 deel 2[/rml]
zie voor mn nieuwe probleem ;(

Verwijderd

Een opgelost topic hoeft niet gesloten te worden.
Niet dat ik daar wat over te zeggen heb, maar dat heb ik een modje wel eens zien zeggen. :)

edit:
Ik zie geen reden waarom, behalve dat het een hoop extra werk is voor de modjes.
Kijk voor de grap is in de search, opgeloste topic krijgen geen slotje, behalve als het topic niet voldoet aan het GoT beleid.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 13:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
als de TS zn probleem heeft opgelost kannie toch closed? tenzij t een sticky is :)
Pagina: 1