Toon posts:

[XP-SP2] Windows Media Player 10 verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik toch enigszins vertrouwen heb in microsoft laat ik hem gecontroleerd af en toe updates uitvoeren.

Helaas zo ook voor de media player.

Nu heb ik dus Media Player 10 geïnstalleerd staan en hij doet helemaal niets.

Nu wil ik hem de-installeren maar het lukt niet echt. Als ik in het control panel ad/remove programs kies, dan de keuze maak om windows components te verwijderen en vervolgens media player af vink en de gebruikelijke weg volg krijg ik eerst een hoop fout meldingen dat hij dll's en help files niet kan vinden die hij echt nodig heeft bij de de-installatie. Als ik hem een handje geholpen heb met zoeken geeft hij aan dat alles weg is, " Finished".

Helaas bestaat het programma nog steeds ook al probeer in handmatig gewoon de hele map Windows media player uit mijn program files te gooien. Want andere programma's maken nog van die map gebruik, dus hij mag niet weg.

Kan iemand mij vertellen wat er wel moet gebeuren?

Dan kan ik gewoon weer itunes en bs player draaien.

bvd

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 19:53
Gewoon terug gaan naar een oud systeemherstel punt van je OS als je XP of ME gebruikt ? Aaangezien WMP10 die eerst aanmaakt voordat je het installeerd.

Wel wat meer info omtrent je pc geven voortaan: zoals OS ed, daar is het makkelijker om een oplossing te vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door RonaldMade op 13-10-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil uiteindelijk toch heel media player er af hebben, dus terug zetten naar een herstel punt is voor mij niet voldoende.

Wel handige tip voor mensen die dit niet willen.

nog andere suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
het gaat in dit geval om OS: Win xp met SP2

Verwijderd

Als je hem nou eens naar een herstelpunt zet en vandaaruit verder gaat met het verwijderen van mediaplayer.
Waarschijnlijk zijn er gewoon een paar bestanden corrupt of door te drastische schoonmaak werkzaamheden verwijderd. Gewoon even herstelpunt pakken en kijken of je erdan vanaf kunt komen op de reguliere wijze kost niets alleen wat tijd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien doe ik iets fout, maar het volgende heb ik gedaan.

Mijn win xp sp2 heb ik terug gezet naar het herstel punt 1 dag voor dat media player 10 geïnstalleerd is.

Vervolgens start ik op en heb weer media player 9, gelukkig.
Maar als ik die probeer te de-installeren dan krijg ik exact de zelfde fout meldingen als bij media player 10.

ik heb ook nog de map geprobeerd te verwijderen uit mijn program files, maar alle dll's en programma's die er in stonden blijken gewoon terug te komen op eigen houtje.

iemand?

Verwijderd

MS-Spyware 8)7

probeer eens adaware ofzo ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:36 ]

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
System restore uitzetten en dan mapje verwijderen. Dat werkte in ieder geval bij mij.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Verwijderd

probeer het eens door het volgende in te voeren onder start >> run:

code:
1
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\wmp.inf,Uninstall

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 14:43 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

windows media player downloaden via de download site of service microsoft zelf: www.microsoft.nl . Als je dat hebt gedaan dan zelf nog is een ker media player 10 proberen te installeren . Als dat ook niet lukt weet ik het ook niet meer :+

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
helaas nog steeds geen resultaat.

je code ingevoerd, ik weet niet precies wat die doet, maar ik zie verder niets gebeuren.

en restore uitgezet en vervolgens WMP mapje verwijderd, maar stug terug blijven komen hoor.

misschien iemand anders nog?

thanks

Verwijderd

Topicstarter
NightWalker2005 schreef op 13 oktober 2004 @ 15:01:
windows media player downloaden via de download site of service microsoft zelf: www.microsoft.nl . Als je dat hebt gedaan dan zelf nog is een ker media player 10 proberen te installeren . Als dat ook niet lukt weet ik het ook niet meer :+
wil juist WMP van mijn susteem af hebben, dus als je daar wel raad mee weet :)

toch bedankt

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
titeledit zodat het OS erin staat :)
Pagina: 1