In mijn programma wat ik aan het schrijven ben, heb ik menus gebouwd dmv een treeview.
Die menus zien er als volgt uit:
Nu heb ik een knop in me project toegevoegt welke de items weer moet verwijderen welke hij eerder heeft aangemaakt.
Stel: als ik "Windows-lijn" aanklik, en druk dan op verwijderen, plaatst hij de items netjes in de array, en daarna verwijder ik ze uit de database.
Echter nu is het probleem, als ik producten aanklik en dan naar verwijder ga, dan plaatst hij producten in de array, en windows-lijn, niet windows 2000, wel linux-lijn, geen redhat.
Oftewel hij gaat maar tot 1 laag diep, hij geeft dan met deze code een exception, omdat hij in dit geval 5 telt, en maar 3 items "ziet".
Ik doe dit met de volgende code:
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?
Let niet op de variabelnamen, die zijn ff snel getypt om te testen.
Uiteindelijk wijzig ik die (natuurlijk)
Die menus zien er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Producten
\
---Windows-lijn
\
--- Windows 2000
---Linux-lijn
\
--- Redhat |
Nu heb ik een knop in me project toegevoegt welke de items weer moet verwijderen welke hij eerder heeft aangemaakt.
Stel: als ik "Windows-lijn" aanklik, en druk dan op verwijderen, plaatst hij de items netjes in de array, en daarna verwijder ik ze uit de database.
Echter nu is het probleem, als ik producten aanklik en dan naar verwijder ga, dan plaatst hij producten in de array, en windows-lijn, niet windows 2000, wel linux-lijn, geen redhat.
Oftewel hij gaat maar tot 1 laag diep, hij geeft dan met deze code een exception, omdat hij in dit geval 5 telt, en maar 3 items "ziet".
Ik doe dit met de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| Dim tvcount, tvaantal As Integer
Dim i As Integer
Dim blaatva2(100) As String
tvaantal = tvCBbestandsoverzicht.SelectedNode.GetNodeCount(True)
For i = 0 To tvaantal - 1
blaatva2(tvcount) = tvCBbestandsoverzicht.SelectedNode.Nodes.Item(tvcount).Text
If Not tvcount = tvaantal Then
tvcount = tvcount + 1
End If
Next
blaatva2(tvaantal) = tvCBbestandsoverzicht.SelectedNode.Text |
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen ?
Let niet op de variabelnamen, die zijn ff snel getypt om te testen.
Uiteindelijk wijzig ik die (natuurlijk)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 13:57 . Reden: aanpassingen :) ]