Softwarematig resolutie LCD scherm verhogen mogelijk? *

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MrDirk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07-2023
Misschien is dit wel een hele stomme vraag, misschien ook niet. Op mijn laptop Asus2500H met een onboard SiS 650 serie 64MB Videokaart, kan ik een maximale resolutie behalven van 1024 X 768.

Nu wil ik heel graag een hogere resolutie. De nieuwste drivers zijn al van de SiS site gehaald, maar verhoogde de resolutie niet. Na wat googelen kwam ik op forum terecht waarin iemand zijn schermresolutie softwarematisch wilde verhogen d.m.v een programmatje (alleen de link naar het programmatje was dood).

Kent iemand dergelijke software? Of is dit onzin?

"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05

-ET-

Phone Home

Je resolutie wordt beperkt door de capaciteit van je scherm op je laptop. Je kan het software matig wel verhogen (indien het verhaal waar is) Maar dan moet je gaan scrollen over je scherm. Want het scherm fysiek kan niet meer dan 1024*768 pixels weergeven.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Je laptopscherm heeft niet meer pixels dan 1024 x 768. Hang er een 22" scherm extra aan en je zal daar wel bijvoorbeeld 1600 x 1200 kunnen draaien.

Houdoe

• MrDirk
Dus het hangt van mijn scherm af en niet van de videokaart?

Nu zijn er drivers voor een default beeldscherm geinstalleerd. Als ik dan de juiste drivers voor het juiste beeldscherm (tft) installeer,.. zou dan de resolutie verhoogd kunnen worden?

[ Voor 62% gewijzigd door MrDirk op 13-10-2004 13:58 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een tft krijgt nou eenmaal niet meer puntjes als je de resolutie verhoogd. das een beetje het nadeel.
het beste draai je imho gewoon op de resolotie van je tft anders komt het beeld er altijd wel een beetje vern**kt er uit

Iperf

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 13:36
Van beide uiteraard! Je scherm geeft weer wat je kaart produceert.

Houdoe

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
MrDirk schreef op 13 oktober 2004 @ 13:55:
Als ik dan de juiste drivers voor het juiste beeldscherm (tft) installeer,.. zou dan de resolutie verhoogd kunnen worden?
Dat kan als je een TFT scherm hebt dat een resolutie van meer dan 1024x768 ondersteund.. Op een notebook zou dat 15" of 17" kunnen zijn.

• MrDirk
Ok duidelijk, bedankt voor de reacties!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit topic past beter in VB dan in SA :)

Softwarematisch resolutie verhogen > Softwarematig resolutie LCD scherm verhogen mogelijk? *
SA > VB

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1