Toon posts:

PHPDEV 4.23, SQL, phpmyadmin password?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb phpdev 4.23 geinstalleerd. Als ik phpmyadmin open dan staat er (standaard) "Your configuration file contains settings (root with no password) that correspond to the default MySQL privileged account. Your MySQL server is running with this default, is open to intrusion, and you really should fix this security hole". Nu wil ik graag een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven maar hoe weet ik niet?
Wanneer je geen gebruikt maakt van phpdev maar alles zelf installeert dan kun je in het bestand my.ini een gebruikersnaam en wachtwoord instellen. Bij phpdev kan ik het bestand my.ini niet vinden maar het moet natuurlijk wel mogelijk zijn een gebruikersnaam en wachtwoord op te geven maar hoe??

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Heeft niets met programmeren te maken, maar omgaan met standaard software

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:10

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kan in PHPMyAdmin gewoon nieuwe gebruikers aanmaken. Kijk daar is naar, en geef ze dan een wachtwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar gaat t niet om. Het gaat erom dat er geen wachtwoord op phpmyadmin staat en normaal gesproken als je geen gebruik maakt van phpdev je het gewoon in my.ini aan kunt passen maar die kan ik niet vinden...
questa schreef op 13 oktober 2004 @ 13:27:
Je kan in PHPMyAdmin gewoon nieuwe gebruikers aanmaken. Kijk daar is naar, en geef ze dan een wachtwoord.

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-02 13:54

hannos

pardon me

Je moet de juiste instellingen invoeren in PHPMyAdmin, dit zit in een config file in de PHPMyAdmin directory (config.php.inc volgens mij?!).

Daarin kun je de configuratie en beveiliging aanpassen.

Verwijderd

Topicstarter
Mooi niet dus, heb ik al geprobeerd ;) als je in dat bestand gaat lopen klooien dan werkt heel phpmyadmin niet meer... ok als je de oude instellingen weer terugzet..
hannos schreef op 13 oktober 2004 @ 13:49:
Je moet de juiste instellingen invoeren in PHPMyAdmin, dit zit in een config file in de PHPMyAdmin directory (config.php.inc volgens mij?!).

Daarin kun je de configuratie en beveiliging aanpassen.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
phpdev heeft standaard geen wachtwoord, gewoon root zonder wachtwoord :)

Mijn Systeem Specs

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Zet een wachtwoord op je MYSQL user of maak een nieuwe user aan hiervoor. Zet deze gegevens in je config.php.inc van phpMyAdmin en je bent er.
Pagina: 1