Toon posts:

Op zoek naar redelijke Car Amp + Sub

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een auto. Er azit al een goede autoradio (JVC KDSH55R) in met sub uitgang en versterker aansluiting. Ik heb voor twee tweewegs Kenwood speakers en achter twee vierwegs JBL speakers. IK ben nu op zoek naar een redelijke versterker + sub.

Ik wel die gewoon in een kist in de kofferbak hebben. Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden en hebben jullie merken en/of types waar ik naar zou moeten kijken?

Ik wil rond de 300 euro uitgeven.

Bedankt!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
totaal 300 euro of 300 euro voor een sub en 300 voor eem amp?

in het eerste geval heb je nl naar mijn mening niet heel veel keus (als je een beetje kwaliteit wilt tenminste)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
in principe 300 euro totaal, iets meer mag ook.

Ik ben bij halfords geweest en die vertelde me dat ze een goede sony amp + sub hadden voor 200 euro. Maar eerlijk gezegd heb ik niet echt veel vertrouwen in sony.

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 07:49
Zoals in de FAQ te lezen is(daar staan zowiezo wat tips om rekening mee te houden)
Moet je wel eerst zelf zoeken voordat je iets een nieuw topic plaatst 8)7 .
Ga naar de winkel, luister naar verschillende subs. Wij kunnen niet bepalen wat jij mooi vindt.
Ga eerst voor jezelf na van wat soort muziek je houdt.
Hou je ervan dat de bas oorverdovend hard is zodat je het in je maag voelt (SPL :r mijn mening ), of moet het juist een stakke bas zijn zodat het een aanvulling is op het geheel (SQ!, mijn voorkeur! :P ).
Wil je het kant en klaar kopen? Wil je het zelf bouwen (DIY :9~ )?

Een raad koop alstjeblieft geen Boom-Pijp! niet om aan te horen!

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Voor harde bass koop een dubbelspoels sub + veel inches, anders kan je met een 12" ook wel uit de voeten.

Kijk eens bij www.rondevries.nl deze heeft een aantal heel erg leuke aanbiedingen staan

Verwijderd

Topicstarter
Ik hou persoonlijk van hip hop. Wat ik graag wil is een lekkere lange diep bass.

De bedoeling is dat ik het zelf ga inbouwen met een vriend van mij. Die vriend van mij heeft doet dat inbouwen regelmatig. Hij heeft er ook wel een goede kijk op. Maar ik ben erg benieuwd wat jullie vinden, ik weet dat hier heel veel mensen ziten die er een goede kijk op hebben.

Ik weet ook dat ik niet te veel mag verwachten als ik iets koop voor 300 euro.

Ik heb zelf al op internet gesnuffeld, maar wordt er niet echt wijs uit. Morgen ben ik vrij en ga ik langs een aantal car stereo winkels in den haag.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:33:
Ik weet ook dat ik niet te veel mag verwachten als ik iets koop voor 300 euro.
€300 is veel hoor! Zeker voor car-audio. Je wilt een ''lekkere lange diepe bas'', het enige wat ik uit die zin kan halen is dus dat je een lekkere boemerige strakke bas wilt :X :? . Omdat ik me zelf niet echt in de caraudio bezig houdt weet ik niet wat er allemaal te koop is, maar als ik via google.nl even een kijkje neem; zie ik dat er niks mis is met jouw budget :) .

Neem eens de Raveland AXX1212 (of AXX1515), deze woofers zijn erg budget gericht, dat terwijl ze prima spelen! Als ik uitga van de AXX1212 kan je deze het beste in een gesloten behuizing bouwen. De bas blijft hierbij lekker strak, terwijl je SPL ook niet te min is door de cabinegain, en het gegeven rendament van de speaker! De speaker zal rond de €100(?) kosten bij Conrad (ik heb even geen tijd om te kijken :P ). Als je deze woofer neemt heb je dus nog €200 over om een nette amp te kopen. Dat moet wel lukken :) .

[ Voor 3% gewijzigd door Barry|IA op 13-10-2004 18:01 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd

Mijn advies:
Koop een Shiva als woofer (link),
in een kastje doen van min. 40Liter (gesloten kast voldoet prima ;) ) en zoek er een lekkere amp bij; bijv een pioneer (ik ben een behoorlijke fan van dat merk _/-\o_ )

Met een beetje onderhandelen krijg je die shiva wel voor zo'n 160euro mee,
en ik denk niet dat je voor dit geld een betere sub kan krijgen.

Verwijderd

Zoals je ziet lopen de adviezen wel heel erg uitéén. Dat komt omdat jezelf nog niet genoeg vooronderzoek hebt gedaan zodat je als randvoorwaarde niets meer dan je budget kan geven. Dat gaat dus niet werken.

Neem dit eens door: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.