[DVD] verkeerde output formaat

Pagina: 1
Acties:

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Hallo allemaal,
ik heb een Time DK-5100 DVD speler gekocht omdat deze geschikte uitgangen heeft voor 5.1 weergave (6 tulp aansluitingen).

Nu is er bij het instellen van deze speler iets fout gegaan.
De TV-output staat niet op composite, s-video of RBG maar op iets anders.
Mijn TV kan hier niet mee overweg en ik kan derhalve ook niet meer
een andere instelling kiezen.

Is er iemand die ook zo'n speler heeft en mij uit kan leggen hoe ik de juiste instelling kan krijgen? Iets in de trant van "2x setup, 1x links, 3x down, enter).
Of weet iemand hoe ik deze speler weer op fabrieksinstellingen kan krijgen?

Ik heb met google gezocht op het merk en het type van de speler, maar ik kan zelfs de homepage van de fabrikant (time) niet vinden. Bij de speler zit een heel beknopte handleiding waar ik ook niets aan heb.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-02 16:42
Een van mijn collega's bleek laatst dezelfde speler te hebben gekocht.
Hij heeft me uitgelegd hoe ik de instellingen kon veranderen.
Ik zal de oplossing hier neerzetten omdat iemand anders er misschien nog iets aan heeft.

Het knopje 'mode' zorgt voor een wisseling van uitvoer modus (RGB, S-Video, Py, etc).
Door enkele malen op dit knopje te drukken kon ik mijn beeld weer terug krijgen.
Eenvoudig, maar het staat niet in de handleiding (voor zover er van een handleiding te spreken is....)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

Verwijderd

Mooi dat het is opgelost.

Let er wel op dat je TV op een andere SCART aansluiting wellicht weer andere weergavemodussen ondersteund. Dus als je hem nu op Composite of Svideo hebt staan vanwege de beperking van je TV, check dan eens of de andere SCART input dan wel RGB / PrPbY ondersteund (de laatste zijn kwalitatief beter).