Toon posts:

Schokkerig beeld NTSC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met pinaccle studio 8.12 een image bestand gemaakt en deze vervolgens gebrand met Nero 6. De opnamen zijn gemaakt met een Ameriaanse JVC camera dus NTSC. Met de DVD speler van mijn computer wordt de film goed afgespeeld maar op mijn stand alone Yamaka S510 en mijn Sony Wega tv krijg ik een schokkerig beeld. Ik heb mijn DVD speler op NTSC ingesteld en ook de Tv zou NTSC moeten kunnen converteren. Wie weet een oplossing voor dit probleem?
P.S. Rechtstreeks met pinnacle branden heb ik ook al geprobeerd maar dat lijkt helemaal nergens op.

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Standaard verschijnsel... Op je PC merk je het niet omdat de refreshrate van je monitor hoger is dat een normale TV, ook hoeft de refresh van je monitor niet synchroon te lopen met het videosignaal (in dit geval NTSC). Op je standalone speler merk je het omdat deze probeert 60frames/seconde (NTSC) op een 50 frames/seconde (PAL) TV te laten zien...
Om dit te bewerkstelligen moet je speler telesyncen om het beeld en geluid gelijk te laten lopen en moet dus om de zoveel beelden 1tje laten wegvallen... Dit zie je dan als een schok...

edit: zit nu even te twijfelen of het nu telesync of pulldown heet 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door haggard op 13-10-2004 15:50 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

Waarschijnlijk wordt door je afspeelapparatuur NTSC schijfjes als PAL60 weergegeven ipv echt 100% on-the-fly omgezet. In dat geval is licht schokken normaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het beeld is niet licht schokkerig. Er is eigenlijk niet naar te kijken zoals het beeld hapert. Kan Pinaccle het beeld converteren naar PAL of zal dit het probleem ook iet verhelpen denken jullie?