Toon posts:

brakke verloopkabel vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, vorige week zo'n MPEG-decoder aangeschaft met DVD-speler erbij. Decoder: Realmagic Hollywood +. Alleen werkt dat ding middels een overlay-constructie die niet via de pci-aansluiting loopt (in tegenstelling tot m'n tv-kaart), maar via een bijgeleverde doorluskabel.

Probleem is, dat het videosignaal van de grafische kaart in principe wordt omgeleid via een behoorlijk dunne doorluskabel, waardoor het beeld er niet best uit gaat zien |:(

Nu kan ik wel iedere keer als ik een DVD-tje wil afdraaien achter de kast duiken om wat kabels te wisselen, maar volgens mij hoeft dat niet.

Ik vroeg me dus af of zo'n doorluskabeltje (één kant met 15-pins SUB-D male aansluiting; andere kant met 9-pins male DIN-connector) ook in hoge kwaliteit verkrijgbaar is. Tot nog toe heb ik zelfs niet eens iets kunnen vinden wat daar maar op lijkt!

En ik heb ook geen zin om te gaan solderen dus... >:)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Beste is om gewoon je monitor direct op je videokaart aan te sluiten en DVD's met de tv-out te kijken >:)

Maar dat kabeltje... hoe ziet die er ongeveer uit? Ik heb namelijk ook die kaart en kwailiteitvermindering valt heel erg mee... Vriend van mij heeft ander kabeltje, die is veel langer en ook van mindere kwaliteit...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 30 december 2000 23:59 schreef -BrZ- het volgende:
Beste is om gewoon je monitor direct op je videokaart aan te sluiten en DVD's met de tv-out te kijken >:)
Zo, en waar haal ik die tv vandaan? Dat is juist het probleem, ik MOET het wel via de monitor doen.

En ik weet niet wat voor monitor jij hebt, maar op m'n Sony CPD-G400, die van zichzelf al een behoorlijk strak beeld geeft, is het geen pretje om maar met een slechtere beeldkwaliteit te werken.

Kabeltje: grijs, dun, ca. 30 cm lang en voor de rest hiervoor al omschreven.