Toon posts:

Promise Supertrak SX6000 gecrashed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.

Thuis heb ik een servertje in mijn netwerk staan met daarin een promise supertrak sx6000 met daaraan 6 maxtor hdd's van 160 GB de stuk. Deze schijven staan in een raid 5 array.

Gisteren avond werd ik echter gewekt door de pc omdat deze stond te piepen. Windows reageerde toen erg traag, waarop ik de server rebootte. Toen de pc gereboot was begon het piepen echter weer. Ik heb toen nogmaals de pc opnieuw opgestart en heb daarna in de bios van de raid controller gekeken. Deze gaf aan dat de array gesynchronyseerd moest worden, en begon daar ook mee. Ik heb gewacht met herstarten tot dit klaar was (een uur of 8 ).

Na de herstart gaf windows aan dat chkdsk gestart werd omdat de consistendite van de array niet goed zou zijn, dit heb ik ook uit laten lopen. Na het inloggen op de machine kreeg ik een aantal foutmeldingen. De oorzaak van deze was dat de complete array als leeg aangegeven werd.

Nu ben ik al bezig geweest met getdataback for ntfs, maar alle data die gerecoverd wordt lijkt corrupt te zijn. zie ik nu iets over het hoofd of ben ik gewoon het spreekwoordelijke haasje en ben ik al m'n data kwijt. (ja ik heb backups gemaakt, maar niet van alles)

De spec's van de pc zij
intel D850MV moederbord
intel p4 1,9
512 rambus
HEC 520 voeding
3 x 3com nic
1 rendition verite vid kaart
1 promise supertrak sx6000 raid controler
6 160GB maxtor schijven
1 20 GB western digital schijf
windows XP sp1
zone allarm firewall
norton antivirus 2003

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 02:05 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Welke firmware versie heeft de kaart eigenlijk?

Ik heb namelijk weleens topics gelezen van anderen waar de array ook zomaar was gecrasht, schijnt met oude firmware versies van die kaart een probleem te zijn (kheb er gelukkig zelf nog geen last van gehad, ik heb 2 arrays van 6x200GB in RAID5)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb helaas hetzelfde gehad, dit gebeurde bij mij al na 2 maanden, had alle nieuwste updates / firmwares enzo

na vele, veeeellee test bleek dat de kaart defect was :(

ben direct overgestapt naar 3ware

deze controller doet beter zijn best, en haalt nog eens betere snelheden ook.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Ben bang dat je alles kwijt bent, heb het zelf ook al 6 keer gehad. SChijven draaien nu in 4 * Raid 0 [allemaal los dus] en het draait "goed" [slow as hell, maar iig geen datacorruptie]. Als je nog garantie hebt, inruilen voor 3ware oid, firmware/drivers van de kaart zijn gewoon brak :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/