Toon posts:

[feat] abbr en php-functions

Pagina: 1
Acties:
  • 178 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit enkele jaren hier op GoT, maar dit is eigenlijk voor het eerst dat ik in bugs en featurerequests kom. Heb wel ff op de termen gezocht en kon er zo snel niet iets over vinden. Mocht dit allang behandeld zijn, mijn excuses en delete at will ;)

Vanwege de toegankelijkheid van het web maakt men steeds vaker gebruik van de <abbr></abbr> tag. Ik weet dit is een technisch forum en de meeste mensen zijn reeds bekend met afkortingen, maar misschien is het een idee om op te nemen. Ik zag hem er in de FAQ niet bij staan en vermoed dus dat ie er gewoon niet is :)

Nog een feature request, wat eigenlijk alleen voor P&W van toepassing zal zijn. Het grootste deel van de topics gaat over PHP. Heel vaak wordt er verwezen naar de manual van PHP. In de online documentatie van PHP kan je de documentatie van een functie benaderen door www.php.net/function_name. Misschien is het wat om een soort [google] tag op te nemen, maar dan naar PHP functies. Bijvoorbeeld [phpman]setcookie[/phpman] welke dan omgezet wordt naar www.php.net/setcookie.

offtopic:
Ik zie meteen een bug, hij pakt de . ook mee in de urls ;)

Verder complimenten voor de recente ontwikkelingen aan het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een . is een geldig karakter in url's, dus helaas kan je die niet zomaar weglaten uit de url :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

Ja, ik ben bekend met de abbr-tag, maar het is niet de bedoeling om hier op GoT voor elk HTML-elelement een RML-alternatief te gaan aanbieden ;)

Het idee voor een phpman-tag vind ik wel aardig, maar in de praktijk is [phpman]functie[/] (om maar even de korste versie te gebruiken) al bijna evenveel typwerk als www.php.net/functie typen

dat hij de punt meeneemt in de URL terwijl het overduidelijk het einde van de zin is is inderdaad een bug ;) en zal ik naar kijken

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op 13 oktober 2004 @ 11:53:
Een . is een geldig karakter in url's, dus helaas kan je die niet zomaar weglaten uit de url :)
Ja, maar een URL kan er volgens mij niet op eindigen - hooguit wanneer het in een querystring staat maar dat lijkt me onwaarschijnlijker dan dat de punt bedoelt is als einde van de zin.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

crisp schreef op 13 oktober 2004 @ 11:55:
Het idee voor een phpman-tag vind ik wel aardig, maar in de praktijk is [phpman]functie[ /] (om maar even de korste versie te gebruiken) al bijna evenveel typwerk als www.php.net/functie typen
true, maar als ik alleen die functie wil noemen dan staat zo'n url in een post nogal "in de weg" :)
Je moet daarvoor www.php.net/functie gebruiken :)
of
Je moet daarvoor functie gebruiken :)
:)

edit:

Waarom sluit [norml] ook af met [ /] is nogal onhandig :P

[ Voor 14% gewijzigd door Erkens op 13-10-2004 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beetje zonde om er een nieuw topic voor te beginnen, maar in de FAQ staat: De [table]-tag ondersteund
Dat moet ondersteunt zijn. Is gewoon tegenwoordige tijd

Erkens, dat is inderdaad wat ik eigenlijk bedoelde.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

reminder to self, smerig truukje:
code:
1
([.,;]+(?!\s|$)(?![.,;]))*

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

crisp schreef op 13 oktober 2004 @ 11:56:
Ja, maar een URL kan er volgens mij niet op eindigen - hooguit wanneer het in een querystring staat maar dat lijkt me onwaarschijnlijker dan dat de punt bedoelt is als einde van de zin.
Oh ?
http://oizys.nl/~hylke/test.

>:)
Maar inderdaad, het komt vaker voor dat een zin op een . eindigd, dan dat er een URL op eindigd :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

moto-moi schreef op 14 oktober 2004 @ 11:01:
[...]

Oh ?
http://oizys.nl/~hylke/test.

>:)
Maar inderdaad, het komt vaker voor dat een zin op een . eindigd, dan dat er een URL op eindigd :)
jep, en anders kan je het altijd nog tussen [url]-tags zetten
ik heb hier op GoT nog nooit een link gezien die moest eindigen op een punt, wel veel auto-links waarin door de parser de punt was meegenomen en waardoor de link niet werkte ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

test: WWW

[ Voor 84% gewijzigd door crisp op 14-10-2004 23:12 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

IE doet in ieder geval niets met <abbr>; het is niet eens te stylen :(
Lijkt me dus voorlopig nog erg voorbarig en zelfs verwarrend voor IE-gebruikers (die schijnen nog te bestaan) om in te voeren...
Vwb een [phpman] tag - dat vind ik eigenlijk ook te specifiek

Voor de links waarin een afsluitend leesteken wordt meegenomen heb ik de RML aangepast door een check op word-boundary in te bouwen :)

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.