Toon posts:

[Wireless] Ap's in bridge modus.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem.
Voor een schoolproject moet er in bij een bedrijf in het magazijn een Wireless Lan komen. Ik had gedacht dit te doen met Senao Ap's (Senao Wireless Client Bridge/AP - 2611cb3+d).

Ik weet dat het mogelijk is om AP's te koppelen door middel van 'bridgen', maar als ik het goed begrijp is het dan niet mogelijk om daar weer pc's met draadloze netwerkkaartjes aan te hangen.

Hieronder is 'Schematisch' :) de indeling van de AP's.

(1)-----------------(2)-----------------(3)
50 mtr. 50 mtr.

Ik zou graag willen weten welke AP's er in 'bridge' modus moeten en welke in 'ap' modus, of dat ik een extra AP's moet aanschaffen.

mvg

Henro

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
De ap's die ik ken (Symbol en 3Com) kunnen tegelijkertijd repeaten en clients afhandelen. (in WLAP = wireless AP mode)
Op alle ap's moet dan wlap aanstaan. Als 1 van de ap's een koppeling heeft met het bekabelde lan dan wordt dat de root bridge. Ook deze root bridge moet in wlap mode staan en kan ook client verkeer afhandelen. Of dit op het Senao ap mogelijk is weet ik niet, probeer eens een manual van dat ding te downloaden.

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 1 AP van senao. Ik heb deze al in 'bridge' modus gezet, ik kan deze dan met mijn laptop niet meer bereiken, er wordt dan geen draadloos netwerk gedetecteerd.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft welke accespoint in ap modus moet.
Of is het mogelijk dat ik elk AP hetzelfd SSID geeft dat er zodoende samengewerkt kan worden?

• R-v-R
  • Niet online
Je zult sowieso alle ap's het zelfde essid moeten geven, met of zonder bridging.
Staan er in de senao manual geen toepassingen (met tekeningen) beschreven ?
Veel merken gebruiken wds (wireless distribution system) om hetgeen wat jij wilt mogelijk te maken. Helaas is wds geen echte standaard en werkt het vaak alleen met ap's van het zelfde merk. Er zijn merken die geen wds ondersteunen en alleen maar kunnen bridgen tussen twee bekabelde lan's. Wanneer dat bij senao het geval is heb je pech, of er moet ondertussen een firmware versie zijn uitgebracht die het wel ondersteunt voor jouw ap.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gistermiddag aan het testen geweest en nu zou ik graag willen weten of onderstaand ook mogelijk is.

----(1)(2)-------------------------(3)(4)----

is het mogelijk om AP 1 en 4 in AP modus te zetten, AP 4 en 3 koppelen met een kabeltje en AP 1 en 2 ook, en dan AP 3 en 4 met elkaar laten bridgen en zodoende 1 netwerk te krijgen. De afstand tussen 2 en 3 is te overbruggen met de AP's.

mvg

• R-v-R
  • Niet online
Dat gaat wel werken, wel crosscables gebruiken. Dit kost je dus wel 4 ipv 2 AP's en
qua beheer is het ook niet echt praktisch. Je moet er voor zorgen dat de bridge verbinding op een laag kanaal zit en de cliënt AP's op een hoog kanaal zodat ze elkaar zo min mogelijk hinderen. Waarom neem je geen AP's die gewoon ondersteunen wat jij wilt ? Omdat je al 1 senao gekocht hebt ? Die is wel weer in te ruilen of door te verkopen. Scheelt je een hoop gezeur en je hebt meteen minder spof's in je netwerk.

Pagina: 1