Toon posts:

[XP-SP2] crash na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Heren/Dames

Ben een redelijke leek, wel zelf systeem gebouwd maar als ie het doet puzzel ik er niet aan. Heb SP2 op schijfje besteld en gister getracht te installeren. Na een succesvolle installatie (volgens SP2-installatie programma zelf) wordt de PC op nieuw opgestart. Dan gebeurd het volgende:

PC start normaal op, alle hardware wordt gevonden, muziekje speelt, vervolgens scherm zwart, dan flitst in 1 seconde een blue-screen voorbij met een half beeldscherm tekst. (Iets over onlangs geinstalleerde componenten)

PC start automatisch opnieuw op en herhaalt dit in principe oneindig.

De BIOS kom ik wel in maar zie niets vreemds.

Veilige modus opstarten (F8) lukt niet maar geeft een nog nooit eerder gezien scherm dat vraagt van welk resource(?) ik wil booten.

twee harde schijven: zelfde resultaat
CDrom: Als ik XP schijf er in stop en XP herinstalleer blijft het probleem bestaan.
DVD: niets mee gedaan.
floppy: Als er niets in de floppy-drive zit start hij normaal op, meld dat hij hersteld in van een zware crash. De crash heeft te maken met:

WER02fe.dir00mini101204.dmp
WER02fe.dir00sysdata.xml

Het enige dat ik nu heb kunnen doen is een herstelpunt laden vlak voor SP2 installatie. SP2 installatie heb ik herhaald met het zelfde resultaat.

Wie herkent hier wat van of kan iets aanraden om SP2 succesvol te installeren??

BVD Lukas

• BonzO
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou zelf niet weten wat dit kan zijn, alleen als je SP2 succesvol wilt installeren kun je windows xp sp2 slipstreamen in de windows setup en dan opnieuw op cd-r branden, en dan windows opnieuw installeren.

Slipstreamen gaat makkelijk met nLite.

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt dat CDrom niet correct is??

Met slipstreamen bedoel je downloaden en installeren tegelijk??

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 16:42
Heb je heel toevallig een "prescott" PIV ?
Hier zijn problemen mee icm service pack 2.
Moet je even een bios update doen.
Zal even een link zoeken voor je...
gevonden:
http://techrepublic.com.com/5100-6268_11-5330486.html

[ Voor 28% gewijzigd door Remco op 13-10-2004 14:31 ]

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 21:32

gwystyl

Beugeltje dan maar?

slipstreamen is het integreren van patches of servicepacks in een windows installatie-CD. met [search=windows xp service pack slipstream] krijg je daar wat meer info over; ik heb op GoT verschillende linkjes gezien, zowel naar nlite (net een update van geweest, check de meuktracker) als naar pagina's waar uitelegd wordt hoe je het 'met de hand' moet doen.
Als je dus een CD hebt met daarin SP2 geslipstreamd, hoef je die er niet meer handmatig achteraan te installeren, en de kans dat je conflicten krijgt met bestanden die in gebruik zijn is nagenoeg nul.

Verwijderd

Topicstarter
prescott PIV?? Is dat een type pentium4??

Dan is het antwoord nee, ik heb processor AMD 3200+ (64bits)

Werkt dat streamlinen inderdaad beter?? Ik heb XP inclusief SP1 op schijf (officieel) en dan nu die opgestuurde SP2 schijf. Verwacht je dat er een probleem is met in gebruik zijnde files??

Is dat SP2 het waard om te installeren?? Soms lees ik dat dat pack nog erg buggy is??

thx so far

Lukas

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 12:57
heb het al een paar keer geinstalleerd en nog geen problemen tegengekomen buiten de software van norton om dan. en op het gebied van beveiliging is er wel het een en ander veranderd. Dus het lijkt me een goede keus om het wel te installeren. Met een geslipstreamde versie heb je het meeste kans op een succesvolle instalatie. zie Nlite http://www.graphics-tech.com/nuhi/nlite/nlite-0.99.1bi.exe

[ Voor 10% gewijzigd door kleefding op 13-10-2004 17:50 ]

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 07:44

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Ik heb zelf ook een iets ander probleempje (eigenlijk 2...)

1 Sinds is SP2 heb geinstalleerd, reset de computer zichzelf elke 10 min als ik distributed.net draai :(

2 ander probleem is dat mijn huidige videokaartdrivers (catalyst 03.2) elke keer een blauw scherm veroorzaken als ik een afbeelding probeer in te voegen in Word (2003) Een driver update heb ik wel eens geprobeerd, echter, installeer ik bijv. Catalyst 4.9 dan geeft WIndows aan dat deze driver is geschreven voor een oudere versie van Windows en dat uit veiligheid de driver is uitgeschakelt.... :'(

Voor SP2 deed ie t prima...

[ Voor 4% gewijzigd door SleutelMan op 13-10-2004 17:59 ]

Logius | Somda | Twitter

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-04 22:17

bloasfist

Slot-A Crew

SleutelMan schreef op 13 oktober 2004 @ 17:57:
Ik heb zelf ook een iets ander probleempje (eigenlijk 2...)

1 Sinds is SP2 heb geinstalleerd, reset de computer zichzelf elke 10 min als ik distributed.net draai :(

2 ander probleem is dat mijn huidige videokaartdrivers (catalyst 03.2) elke keer een blauw scherm veroorzaken als ik een afbeelding probeer in te voegen in Word (2003) Een driver update heb ik wel eens geprobeerd, echter, installeer ik bijv. Catalyst 4.9 dan geeft WIndows aan dat deze driver is geschreven voor een oudere versie van Windows en dat uit veiligheid de driver is uitgeschakelt.... :'(

Voor SP2 deed ie t prima...
Het eerste probleem lijkt me een warmte beveiligingssysteempje. Je draait d.net->pc wordt warmer->beveiligingssysteem (dat misschien nieuw in sp2 zit?) laat je pc rebooten.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Ik heb nog niets dan problemen met SP2 gezien op een stuk of 6 systemen. Die varieren van laptops tot merk PC's tot zelfbouw.
Voor mij voorlopig even geen SP2 dus.
Wel jammer eigenlijk, de andere SP's hebben bij mij altijd prima geinstalleerd...

ieeeepppppp :P

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ik dacht eerst ook aan de temp maar je kunt 58 graden toch niet te warm noemen? Als Windows dat zo vindt dan zou ie ook moeten resetten tijdens een potje gamen op hoge kwaliteit (wat hij dus niet doet)

Logius | Somda | Twitter

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Inmiddels een update over SP2 (bij mij dan :P): mijn videokaartdrivers (Catalyst 3.9) kunnen niet overweg met SP2: als ik bijv bepaalde flash-animaties voor mn neus krijg dan krijg ik een blauw schermpje :(. Ook als ik porbeer iets te kopieeren uit een vertaalmachine naar word krijg ik eeen blauw scherm. Andersom werkt alles normaal gek genoeg.... En nee, ik kan de drivers niet updaten want dat ligt aan een brakke CLub3D kaart (nieuwe drivers=blue screen)

Logius | Somda | Twitter

Verwijderd

Ik heb 3 maal SP2 geinstalled, op een eigen bouw systeem, laptops, en merk pc's

Ik heb eigenlijk nog geen last gehad, wel is iemand naar me toe gekomen die vond dat de install zo lang duurde, dat die persoon de pc maar had gereset daarna.......resultaat: Na het inloggen kan je nix meer aangezien de shell kapot was :)

Daarnaast geen problemen ondervonden met SP2.......

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik heb voor de rest geen problemen ondervonden met de installatie van SP 2. Ook meerdere malen geinstalleerd op home werkstations en op me stage. Beide leveren geen problemen op.

Op deze site staan de meest voorkomende programma's die problemen opleveren:
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=884130

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1