Ik heb een heel klein 'scriptje' om een image te laden wanneer hierop geclicked wordt. Ik heb dus een pagina vol met kleine images, wanneer iemand hierop clicked (om een grote versie te laden) dan wordt het geclicked image aan de bovenkant vergroot geladen.
Hier is de code die ik gebruikt heb:
Als dit stuk nu geladen wordt krijg ik 1 groot image te zien en 2 kleintjes, met die kleintjes kun je het grote vervangen door hun eigen grote versie.
Dit werkt allemaal (zover getest in iexplorer 6.0, firefox 0.8, opera 7.5) maar ik vraag me af wat er nu allemaal echt wordt ingeladen door de browser. Ik heb straks zo een lijst van 50 plaatjes, de kleine worden sowiezo geladen, maar de grote ook al?
Ik zou het kunnen testen als mijn server stats weer een keertje 'up' zouden zijn, maar ik zie even geen andere mogelijkheid.
Weten jullie toevallig of alles wordt geladen bij het openen van de pagina, zoals je merkt ben ik geen js guru
Hier is de code die ik gebruikt heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| [img]"vergrootplaatje.gif"[/img]
<a href="#"
onclick="document.getElementById('vergroten').src = 'kleinplaatje1.gif';
document.getElementById('thediv').style.visibility = 'visible'">
[img]"vergrootplaatje1.gif"[/img]
</a>
<a href="#"
onclick="document.getElementById('vergroten').src = 'kleinplaatje2.gif';
document.getElementById('thediv').style.visibility = 'visible'">
[img]"vergrootplaatje2.gif"[/img]
</a> |
Als dit stuk nu geladen wordt krijg ik 1 groot image te zien en 2 kleintjes, met die kleintjes kun je het grote vervangen door hun eigen grote versie.
Dit werkt allemaal (zover getest in iexplorer 6.0, firefox 0.8, opera 7.5) maar ik vraag me af wat er nu allemaal echt wordt ingeladen door de browser. Ik heb straks zo een lijst van 50 plaatjes, de kleine worden sowiezo geladen, maar de grote ook al?
Ik zou het kunnen testen als mijn server stats weer een keertje 'up' zouden zijn, maar ik zie even geen andere mogelijkheid.
Weten jullie toevallig of alles wordt geladen bij het openen van de pagina, zoals je merkt ben ik geen js guru
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 11:36 . Reden: code rekte de layout een beetje ver uit ]