[XP] Clean install; waar komt 'dyaxs03.dll' vandaan?

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 05:18

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn pc opnieuw geinstalleerd met de volgende programma's:
  • Windows XP Pro, SP2
  • Nero Burning Rom 6.1.3.6
  • DVD Shrink 3.2
  • RecordNow
  • FireFox
  • Office 2003
  • Norton Antivirus Corp 9
  • SyBase Adaptive Server Anywhere & PowerBuilder
Nu kijk ik net op mijn c:-schijf, en zie daar een map 'win32', met daarin een .dll file die de naam 'dyaxs03.dll' draagt.

Heeft iemand enig idee waar die DLL van is? @ google vind ik hem niet (naam in query), ook @ GoT niet. Ik wil alleen zeker weten dat ik hem veilig weg kan donderen :)

Verwijderd

Moet je even zoeken op die dll in je register.

Verwijderd

Heb je een XP/SP2 cd gebruikt of heb je SP2 er later opgezet?
Als het laatste het geval is, kan het zijn dat er malware is binnengeslopen, nouja either way, als google er niets over zegt is het meestal niet goed.

Scan de file eens hier: http://virusscan.jotti.dhs.org/

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Titelfixje :)

Waar is deze DLL voor? > [XP] Clean install; waar komt 'dyaxs03.dll' vandaan?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Ik zou hem gewoon weg pleuren en als ie een melding geeft dat ie dat niet kan weet je dat ie in gebruik is..

Verwijderd

ik zou hem niet meteen weg gooien, ik zou er eerst een backup van maken, omdat je niet weet waarvoor hij dient
zodat je hem nog altijd kan terugplaatsen mocht hij wel nodig zijn

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
rename dan gewoon dyaxs03.dll --> dyaxs03.xxx Doettie ook nix meer. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Pakjebakmeel op 13-10-2004 12:20 ]

Verwijderd

hier staat hij ook niet tussen en op deze lijst staan de 'standaard' winfiles. Renamen lijkt mij de beste optie idd, mocht het namelijk wel een belangrijke dll zijn is het erg rottig als je hem hebt verwijderd (zoals hierboven ook al vermeld is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2004 12:46 ]

Verwijderd

De TS wil weten wat het beestje doet en waar het vandaan komt, dat komt ie niet door de file te renamen of zelfs te verwijderen. ;)

Malwarescan en dan daarna eventueel een handmatige analyse van de file lijkt mij iig the way to go. :)
Pagina: 1