[EXCHANGE 2003] Hostname veranderen voor smtp.

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Dag mensen,

Ik zit met een grote vraag die ik zo nietgevonden kan krijgen op het Internet.

Het zit zo:

Veel mailservers blokken niet bestaande domeinen. Nu is het zo dat mijn mailserver de hostname fileserver.dankers.meidoornlaan.lan heeft. Als een externe mailserver in zijn DNS gaat kijken of hij bestaat, dan zegt ie PIEP!!! hij bestaat niet :)

Kan ik mee leven dus,...

Nu wil ik dus die hostname veranderen. Doe maar eens een telnet sessie op mail.meidoornlaan.net 25 en je ziet de hostname van de Exchange server.

Ik wil dus dat fileserver.dankers.meidoornlaan.lan ==> mail.meidoornlaan.net wordt.

Ik kan er niet achter komen hoe ik deze regel ergens kan wijzigen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Je domainname goed zetten :) bij mij heet me server security.datacrash.net en idd datacrash.net is ook een bestaand domain van mij :) maar zou in principe niet uit mogen maken met mail versturen zou gewoon aan moeten komen. Er zijn niet veel mailservers die checken of de naam van een server echt bestaat...

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:21

Arno

PF5A

Dit kun je aanpassen in de properties van je Default SMTP Virtual Server, ergens een button DNS zoeken :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Arno schreef op 13 oktober 2004 @ 15:51:
Dit kun je aanpassen in de properties van je Default SMTP Virtual Server, ergens een button DNS zoeken :)
Moet ie wel ze DNS goed implementeren.. dus nieuw record voor ze server (A) aanmaken :)

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
mutsje schreef op 13 oktober 2004 @ 16:01:
[...]

Moet ie wel ze DNS goed implementeren.. dus nieuw record voor ze server (A) aanmaken :)
Ja dat snap ik. Maar mijn AD domein heet dankers.meidoornlaan.lan Ik wil dat die server anders heet bij de SMTP. Bij andere mailservers kun je dat zo instellen maar hier weet ik zo niet hoe dat moet :?

edit:

Ik heb het eindelijk gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://huib.meidoornlaan.net/tweakers/exchangesmtp.jpg

Wat ik alleen nog niet snap is wat SMART HOST betekent en voor welke doeleinden ik heb kan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door WiNlUx op 13-10-2004 17:30 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
WiNlUx schreef op 13 oktober 2004 @ 17:25:
Wat ik alleen nog niet snap is wat SMART HOST betekent en voor welke doeleinden ik heb kan gebruiken.
Klik eens op dat knopje Help?
Anyway, zie: http://support.microsoft....d=821911&product=exch2003
You can route all outgoing messages for remote domains through a smart host instead of sending these messages directly to the domain. When you do so, you can route messages over a connection that may be more direct or less costly than other routes.
Is ook handig wanneer je provider connecties blokkeert op poort 25 naar mailservers anders dan de provider zelf, zoals bijv. Planet.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1