[OSX] Vergeet DHCP adres

Pagina: 1
Acties:

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb hier bij mijn werk een aantal OSX machines aan de switch hangen, 1 machine een G5 a 1000mbit hangt als enigste aan de 1000mbit poort van m'n switch, vroeger aan een 100mbit poort. in BEIDE gevallen verliest hij na een tijdje internetten zijn Ip adres, de DHCP moet dan weer vernieuwd worden en dan zit hij gewoon weer op inet.

Er draaien meer machines op osx en geen enkele machine kent dit probleem!!!

ik heb geprobeerd heb in een andere poort te plukken,andere switch, vast ipadres, vaste gateway DNS etc.. maar ste vast vergeet hij op willekeurige momenten zijn ip.

ik ben ten einde raad!

I reject your reality and substitute my own!

Verwijderd

Je zegt dat je ook een vast ip hebt geprobeerd. Ik neem aan dat het dan toch wel werkt en blijft werken. Zonee, dan ligt het niet aan dhcp ;)
Check je log bestanden in /var/log eens na de volgende keer als je je ip adres kwijt bent.

Ik heb (cheap-ass en high-end) switches meegemaakt die dhcp broadcasts tegenhielden om onverklaarbare redenen. Watvoor switch gaat het om? En heb je misschien een andere switch om mee te proberen?

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 23:24:
Je zegt dat je ook een vast ip hebt geprobeerd. Ik neem aan dat het dan toch wel werkt en blijft werken. Zonee, dan ligt het niet aan dhcp ;)
Check je log bestanden in /var/log eens na de volgende keer als je je ip adres kwijt bent.

Ik heb (cheap-ass en high-end) switches meegemaakt die dhcp broadcasts tegenhielden om onverklaarbare redenen. Watvoor switch gaat het om? En heb je misschien een andere switch om mee te proberen?
We hadden in het bedrijf een netwerk van 3 hubs |:( ... hier deed het probleem zich al voor.. we hebben nu 1 unmanaged switch van Dell en een draytek router voor DHCP, en hier is het zelfde probleem van toepassing..

I reject your reality and substitute my own!